زمان مطالعه: 2 دقیقه

جزئیات مرگ هولناک و مصدومیت سه کارگر نیروگاه شهید رجایی قزوین

جزئیات وقوع یک حادثه منجر به فوت و مصدومیت برای سه نفر از کارگران شاغل در نیروگاه برق شهید رجایی قزوین واقع در کیلومتر۲۵ آزاد راه قزوین به کرج، تشریح شد.
19 فروردین 1402
شناسه : 95508
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95508
569+
بالا
جزئیات وقوع یک حادثه منجر به فوت و مصدومیت برای سه نفر از کارگران شاغل در نیروگاه برق شهید رجایی قزوین واقع در کیلومتر۲۵ آزاد راه قزوین به کرج، تشریح شد.

حادثه 24 -  جزئیات وقوع یک حادثه منجر به فوت و مصدومیت برای سه نفر از کارگران شاغل در نیروگاه برق شهید رجایی قزوین واقع در کیلومتر۲۵ آزاد راه قزوین به کرج، تشریح شد.

یک منبع کارگری درباره جزئیات بیشتر حادثه گازگرفتگی سه نفر از کارگران نیروگاه برق شهید رجایی قزوین واقع در کیلومتر ۲۵ آزادراه قزوین به کرج گفت: حادثه روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه در نیروگاه شهید رجایی قزوین در نزدیکی روستای «کوندج» رخ داده که در نتیجه آن سه کارگر حین لایروبی چاه فاضلاب بر اثر گازگرفتگی کشته و زخمی شدند.

 او گفت: بر اساس گفته‌های شاهدان عینی، این حادثه هنگامی رخ داده است که یک نفر از کارگران به نام «ارسلان فاریابی» که برای نظافت به داخل چاه فاضلاب به عمق ۵ تا ۶ متر برای پاکسازی رفته بود، به دلیل استشمام گاز سمی ناشی از فاضلاب دچار گازگرفتگی می‌شود. همکار وی به نام «سید علی سبزپوش» که خارج از چاه بود با مشاهده این اتفاق سریعا برای نجات وی اقدام کرده ووارد چاه می‌شود که متاسفانه او نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی بیهوش می‌شود. در نهایت با ورود مسئولان ایمنی نیروگاه یک نفردیگر بنام «محمد رضایی» با جرثقیل برای نجات این دو کارگر وارد چاه می‌شود که او نیز بر اثر گاز گرفتگی بیهوش شده اما با اقدام به موقع همکارانش وی از مرگ حتمی نجات می‌یابد اما دو کارگر اول درنهایت جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته وی؛ از قرار معلوم این دو کارگر بدون تجهیزات ایمنی و با دستور رئیس خدمات وارد چاه فاضلاب شده‌اند.

همچنین وی اضافه کرد: مرحومان «سیدعلی سبزپوش» با ۱۸ سال سابقه کار و «ارسلان فاریابی» با ۲۰ سال سابقه کار از کارگران قدیمی وبا سابقه نیروگاه بودند که گفته می‌شود آقای فاریابی در شرف بازنشستگی بود.

او گفت: مراسم تشییع این دو کارگر جانباخته روز چهار شنبه وپنجشنبه (۱۶ و۱۷ فروردین ماه) در شهرهای قزوین وبیدستان در استان قزوین با حضور همکاران و برخی فعالان کارگری برگزار شد.

آخرین اخبار «حوادث قزوین» را در صفحه حوادث قزوین حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر