زمان مطالعه: 2 دقیقه

قصاص برای قاتل مرد همسایه

مردی که متهم است در یک درگیری همسایه‌اش را به قتل رسانده است، از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.
19 فروردین 1402
شناسه : 95505
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95505
204+
بالا
مردی که متهم است در یک درگیری همسایه‌اش را به قتل رسانده است، از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.

حادثه 24 -  مردی که متهم است در یک درگیری همسایه‌اش را به قتل رسانده است، از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از زمستان سال 97 با گزارش مرگ مشکوک مردی 80 ساله به نام اصغر در بیمارستانی آغاز شد. وقتی مأموران به بیمارستان رفتند، مرد 50 ساله‌ای  که او را به بیمارستان رسانده بود، گفت: ما همسایه هستیم اما چند سالی است که با هم اختلاف داشتیم. روز حادثه  در پارک بحث‌مان شد و من برای اینکه درگیر نشویم به سمت خانه‌مان رفتم اما اصغر به دنبالم آمد و وارد خانه ما شد، در راهرو با هم گلاویز شدیم که او به یکباره روی زمین افتاد و من خودم او را به بیمارستان رساندم.

پس از اظهارات این مرد، وی بازداشت شد. در شاخه دیگری از تحقیقات، مأموران به سراغ شاهدان ماجرا رفتند که همگی مدعی بودند متهم با میله آهنی ضربه‌هایی به سر مقتول زده است.

در ادامه نیز پزشکی قانونی در گزارشی علت مرگ را برخورد ضربه‌های جسم سخت به سر قربانی اعلام کرد.

در حالی که متهم همچنان منکر قتل بود اما با توجه به نظر کارشناسان پزشکی قانونی درباره علت فوت و همچنین اظهارات شاهدان، برای وی قرار بازداشت صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت؟

در ابتدای جلسه فرزندان قربانی درخواست قصاص کردند و پسر بزرگ وی گفت: متهم از دوستان پدرم بود. درگیری آنها دنباله‌دار بود و همه اهالی محل هم از این موضوع خبر داشتند اما فکر نمی‌کردیم او یک روز پدرم را بکشد و حالا هم با دروغگویی می‌خواهد از مجازات بگریزد.سپس متهم که با قرار وثیقه آزاد بود به جایگاه رفت و گفت:اتهام قتل عمد را قبول ندارم. آن روز هم من مسبب حادثه  نبودم، او لگنش شکسته بود و وقتی با هم درگیر شدیم پایش سر خورد و سرش با دیوار برخورد کرد. گزارشی هم که پزشکی قانونی  در مورد برخورد جسم سخت با سر مقتول اعلام کرده به همین علت است.در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده وی را به قصاص محکوم کردند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر