زمان مطالعه: 5 دقیقه

اقدام به خودکشی قاتل پیراهن آبی در محاصره پلیس

تنها مظنون قتل وکیل نیشابوری که در تصاویر دوربین‌های مداربسته شناسایی شده بود وقتی خودش را در حلقه محاصره مأموران پلیس دید با شلیک گلوله اقدام به‌خودزنی کرد و در شرایطی که مجروح شده بود دستگیر و به بیمارستان منتقل شد.
19 فروردین 1402
شناسه : 95496
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95496
335+
بالا
تنها مظنون قتل وکیل نیشابوری که در تصاویر دوربین‌های مداربسته شناسایی شده بود وقتی خودش را در حلقه محاصره مأموران پلیس دید با شلیک گلوله اقدام به‌خودزنی کرد و در شرایطی که مجروح شده بود دستگیر و به بیمارستان منتقل شد.

حادثه 24 -  تنها مظنون قتل وکیل نیشابوری که در تصاویر دوربین‌های مداربسته شناسایی شده بود وقتی خودش را در حلقه محاصره مأموران پلیس دید با شلیک گلوله اقدام به‌خودزنی کرد و در شرایطی که مجروح شده بود دستگیر و به بیمارستان منتقل شد.

این وکیل نیشابوری که مهدی عمارلوئی نام داشت و از وکلای مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه بود روز دوشنبه هفته گذشته در دفتر کارش در حوالی میدان امام خمینی نیشابور هدف اصابت دست‌کم دو گلوله قرار گرفت و به قتل رسید. همسر مقتول نخستین نفری بود که با پیکر خونین او مواجه شد. خانه آنها در نزدیکی دفتر وکالت قرار داشت و وقتی زمان افطار نزدیک شد و وکیل 43ساله به خانه بازنگشت همسرش دنبال او رفت اما همین که وارد محل کار شوهرش شد او را دید که بر اثر اصابت گلوله دچار خونریزی شدیدی شده و روی زمین افتاده بود. او با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک خواست و در ادامه امدادگران اورژانس نیز در محل حاضر شدند و توانستند وکیل مجروح را که فاقد علائم حیاتی بود احیا کنند اما او هنگام انتقال به مرکز درمانی جانش را از دست داد.

قاتل خونسرد

دقایقی از قتل وکیل جوان در دفتر کارش می‌گذشت که مأموران پلیس تحقیقات خود برای شناسایی عامل این جنایت را آغاز کردند. هیچ‌کس نمی‌دانست چه‌کسی و با چه انگیزه‌ای دست به این جنایت زده است. کارآگاهان همزمان با تحقیق از همسایه‌ها به بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته پرداختند. همسایه‌ها می‌گفتند هیچ‌کس را هنگام ورود یا خروج از دفتر وکالت ندیده‌اند اما در تصاویر دوربین‌های مداربسته مردی با پیراهن آبی دیده شد که وارد دفتر وکالت شده و پس از دقایقی از آنجا بیرون آمده است. بررسی دوربین‌های بانکی که در نزدیکی دفتر وکالت مقتول نصب شده نیز اطلاعات بیشتری از متهم در اختیار پلیس قرار داد. این تصاویر نشان می‌داد که متهم پس از خروج از محل قتل در کمال خونسردی به نانوایی تافتون که در آن نزدیکی قرار دارد رفته و پس از ایستادن در صف چند نان خریده و از آنجا دور شده است.

در تعقیب جوان پیراهن آبی

بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته نخستین سرنخ را در اختیار کارآگاهان قرار داد و آنها با تحقیق درباره مرد پیراهن آبی به‌عنوان تنها مظنون پرونده به اطلاعات بیشتری درباره او دست پیدا کردند. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد او که 39سال دارد از اقوام مقتول است و از حدود یک‌سال قبل با او دچار اختلاف شده بود و چند مرتبه به دفتر وکالت رفت‌وآمد داشت تا اینکه با بالاگرفتن اختلافات دست به این جنایت زد. افسران پلیس با پشتیبانی اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم به قتل پس از جنایت از نیشابور به منطقه گلبهار، واقع در شمال مشهد گریخته است و در آنجا پنهان شده است. به این ترتیب 2گروه از مأموران برای دستگیری متهم راهی گلبهار شدند.

خودزنی در حلقه محاصره

درحالی‌که کمتر از 2روز از قتل وکیل جوان در دفتر کارش می‌گذشت، مأموران قاتل او را در مخفیگاهش محاصره کردند. متهم که مسلح بود وقتی پی برد در حلقه محاصره مأموران پلیس گرفتار شده و راهی برای گریز ندارد با آنها درگیر شد. او نه‌تنها حاضر نبود خودش را تسلیم کند، بلکه شروع به تیراندازی کرد و در این شرایط بود که مأموران نیز مجبور به تیراندازی شدند. سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در این‌باره گفت: مأموران به متهم هشدار دادند و از او خواستند تسلیم شود اما او مقاومت کرد و مأموران نیز اقدام به شلیک تیر هوایی کردند و وقتی متهم عرصه را بر خود تنگ دید، با شلیک به سمت ریه‌اش، خودزنی کرد و مجروح شد.

به‌دنبال این حادثه مأموران وارد مخفیگاه متهم شدند و او را که مجروح و دچار خونریزی شده بود به مرکز درمانی منتقل کردند و به این ترتیب او از مرگ نجات یافت. آنها در بازرسی از آنجا یک قبضه کلت کمری همراه با ۲ خشاب کشف کردند. فرمانده انتظامی نیشابور در این‌باره گفت: هم‌اکنون متهم برای انجام اقدامات درمانی در بیمارستان به‌سر می‌برد و تحقیقات برای روشن شدن انگیزه او از قتل وکیل جوان ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر