زمان مطالعه: 5 دقیقه

انفجار بمب در جنوب تهران برای انتقام گیری مرد جوان/ پرونده 3 بمب گذار در دادگاه

بازپرس جنایی پایتخت با اشاره به 10دلیل قضایی و علمی در پرونده بمب‌گذاری مرگبار در یک خودرو پژو، 2 برادر و دامادشان را به اتهام قتل گناهکار شناخت و برای آنها کیفرخواست صادر کرد.
17 فروردین 1402
شناسه : 95476
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95476
522+
بالا
بازپرس جنایی پایتخت با اشاره به 10دلیل قضایی و علمی در پرونده بمب‌گذاری مرگبار در یک خودرو پژو، 2 برادر و دامادشان را به اتهام قتل گناهکار شناخت و برای آنها کیفرخواست صادر کرد.

حادثه 24 -  بازپرس جنایی پایتخت با اشاره به 10دلیل قضایی و علمی در پرونده بمب‌گذاری مرگبار در یک خودرو پژو، 2 برادر و دامادشان را به اتهام قتل گناهکار شناخت و برای آنها کیفرخواست صادر کرد.

شامگاه دوازدهم بهمن سال 1400انفجاری هولناک، ساکنان خیابان خواجوی کرمانی در منطقه کیانشهر تهران را به وحشت انداخت. انفجار در یک دستگاه خودروی پژو پرشیای سفیدرنگ که پسر جوانی سرنشین آن بود، رخ داد و شدت آن به حدی بود که وی به طرز فجیعی جانش را از دست داد.

آنطور که شواهد نشان می‌داد، حادثه بر اثر انفجار مواد منفجره‌ای شبیه دینامیت که در کف یا صندوق عقب خودرو جاسازی شده رخ داده بود. مأموران در ادامه به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد راننده پرشیا که فرهاد نام داشت قربانی انتقام‌جویی شده و افرادی با قرار دادن بمب در خودروی او، وی را به قتل رسانده‌اند.

ماجرا از این قرار بود که اواخر سال ۹۹، دوست فرهاد عاشق دختری در یکی از شهرهای غربی کشور شده بود اما پدر دختر راضی به این وصلت نمی‌شد. یک روز که خواستگار جوان همراه فرهاد برای حرف زدن با پدر دختر نزد او رفته بود، در درگیری وی را به قتل رساند و از کشور گریخت اما فرهاد دستگیر شد. او در بازجویی‌ها گفت که نقشی در جنایت مسلحانه نداشته است. وی  توضیح داد که روز حادثه همراه دوستش برای صحبت و پادرمیانی سراغ مقتول رفته بود  و اصلا خبر نداشت که دوستش قصد کشتن مقتول را دارد.

فرهاد پس از بیان این توضیحات، چند‌ماه در بازداشت بود تا اینکه با سپردن وثیقه آزاد شد. با این حال خانواده مقتول (مرد میانسال) نسبت به آزادی وی اعتراض کردند و اصرار داشتند که فرهاد در ماجرای قتل پدرشان نقش داشته و باید مجازات شود. آنها چندین‌بار فرهاد را تهدید به قتل کرده بودند و حتی یک‌بار یکی از پسرهای مقتول با تهیه اسلحه کلاشنیکف راهی تهران شد تا فرهاد را به قتل برساند اما پلیس در بین راه خودروی وی را که با سرعت بالا در حال حرکت بود توقیف کرد و در بازرسی از ماشین وی اسلحه کشف و متهم بازداشت شد.

به این ترتیب تلاش نخست خانواده مقتول (مرد میانسال) برای قتل فرهاد بی‌نتیجه ماند. از سوی دیگر فرهاد به‌دلیل تهدیدهای مکرر خانواده مقتول جرأت نمی‌کرد پایش را از خانه بیرون بگذارد تا اینکه روز حادثه پس از ۲‌ماه که در خانه خود را حبس کرده بود تصمیم گرفت بیرون برود تا هم هوایی بخورد و هم باک اتومبیلش را پر کند، اما همان روز بر اثر انفجار بمبی که در خودرواش جاسازی شده بود به قتل رسید.

با تکمیل شدن تحقیقات در این پرونده، مظنونان اصلی بمب‌گذاری که 2پسر مقتول (مرد میانسال) و یکی از اقوامشان هستند با دستور بازپرس جنایی تهران بازداشت شدند. اگرچه متهمان مدعی‌اند که بی‌گناهند اما با گذشت 14‌ماه از حادثه قاضی محمد مهدی براعه بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران با اشاره به 10دلیل قضایی و علمی در پرونده، برای هر 3 نفر کیفرخواست قتل عمد صادر کرد. یکی از دلایل، استوری متهمان در اینستاگرام بود با این مضمون که آدمکشی با چاشنی انتحاری کارسختی نیست. دومین دلیل آنتن دهی موبایل متهمان در محل انفجار بمب بود، ‌سومین دلیل پیامک‌های تهدید آمیزی بود که متهمان برای خانواده مقتول ارسال کرده بودند، چهارمین دلیل تماس‌های مشکوک آنها با یکدیگر، پنجمین دلیل نصب بنری از سوی آنها روی دیوار دادگستری شهرستان محل سکونت‌شان بود که در آن نوشته بودند که اگر فرهاد مجازات نشود، خودشان از او انتقام می‌گیرند، ششمین دلیل، بازداشت یکی از متهمان در زمان حمل سلاح بود و ‌هفتمین دلیل اظهارات شاهدان و دلایل دیگر قضایی بود که موجب شد بازپرس جنایی تهران برای 2 برادر و دامادشان به جرم مشارکت در قتل کیفرخواست صادر کرده و پرونده برای محاکمه متهمان به دادگاه کیفری فرستاده شود.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر