زمان مطالعه: 2 دقیقه

جزئیات تازه از طرح مقابله با بی‌حجابی

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس از توافق مجلس، وزارت کشور، شورای امنیت ملی و قوه قضائیه برای اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی خبر داد.
14 فروردین 1402
شناسه : 95412
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95412
167+
بالا
دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس از توافق مجلس، وزارت کشور، شورای امنیت ملی و قوه قضائیه برای اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی خبر داد.

حادثه 24 -  دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس از توافق مجلس، وزارت کشور، شورای امنیت ملی و قوه قضائیه برای اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی خبر داد.

حسین جلالی:

* (با بیان اینکه عفاف و حجاب با سایر رفتارها که پیامدهای شخصی دارد متفاوت است): اگر کسی مقید به نماز و روزه نباشد پیامد شخصی دارد اما موضوع حیای اجتماعی (زیست عفیفانه) علاوه بر پیامدهای شخصی، پیامدهای اجتماعی نیز دارد.

* اگر قانون عفاف و حجاب محترم شمرده نشود و به اجرا نرسد باید شاهد پیامدهایی چون فروپاشی بنیان خانواده و افزایش سن ازدواج باشیم.

* این طرح که به زودی اجرایی می‌شود درباره هفت گروه تدوین شده و این هفت گروه باید سعی کنند که با رعایت احترام قانون و عدم قانون شکنی برای خودشان و مسئولان دردسر ایجاد نکنند.

* این هفت گروه شامل داخل وسایل نقلیه اعم از خودرو و قطار و هواپیما و مترو، اماکن، مراکز و موسسات آموزشی، کف خیابان‌ها، تفرج گاه‌ها و پارک‌ها، فضای مجازی شامل سلبریتی‌ها و ورزشکاران و هنرمندان، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها و سازمان‌های دولتی می‌باشد.

* افرادی که حجاب و عفاف را رعایت نکنند در مرحله اول یک پیامک هشدار و تذکر دریافت می‌کنند، برای کسانی ملزم به رعایت قانون نباشند و از قانون سرپیچی کنند و عناد به خرج دهند یک سری جریمه‌ها در نظر گرفته شده و در مرحله سوم نیز اگر فردی اصرار به قانون شکنی داشته باشد جریمه‌ها شدید تر خواهد شد و اگر کسی هنجارشکنی را ادامه دهد طبیعی است که جریمه‌ها هم سنگین تر شده و از خیلی خدمات اجتماعی محروم خواهد شد.

* این طرح یک بعد سلبی و یک بعد ایجابی دارد کمااینکه افراد زیادی برای اجرای این طرح در حوزه‌های آموزش و انیمیشن و فیلم و دیگر موضوعات ایجابی، مسئول شدند.

* (با بیان اینکه این طرح، به شکل هوشمند اجرایی خواهد شد): اجرای این طرح در بعد سلبی هیچ گونه مواجهه فیزیکی و مقابله شخصی و تذکر زبانی ندارد بنابراین یک برنامه تخصصی و هوشمندسازی است که فقط فرد در جریان تخلف خود قرار می‌گیرد و حرمت فرد حفظ می‌شود مانند تخلفات راهنمایی و رانندگی.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر