زمان مطالعه: 1 دقیقه

عاملان حمله تروریستی به شاهچراغ در انتظار صدور حکم

با برگزاری آخرین جلسه محاکمه عاملان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) شمارش معکوس برای صدور حکم در این پرونده آغاز شد.
27 اسفند 1401
شناسه : 95349
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95349
259+
بالا
با برگزاری آخرین جلسه محاکمه عاملان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) شمارش معکوس برای صدور حکم در این پرونده آغاز شد.

حادثه 24 -  با برگزاری آخرین جلسه محاکمه عاملان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) شمارش معکوس برای صدور حکم در این پرونده آغاز شد.

به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، با اخذ آخرین دفاع از متهمین در دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عاملین مشارکت در حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز، رئیس‌کل دادگستری استان فارس از صدور رأی دادگاه در مهلت قانونی مطابق ماده۴۰۴ قانون آیین دادرسی کیفری و پیش از پایان سال خبر داد. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده در ۱۰جلسه در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز با حضور تمامی متهمان، وکلای مدافع آنان و شکات پرونده برگزار شد، گفت: روند رسیدگی به این پرونده حساس از هجدهم بهمن‌ماه آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه هر ۵متهم پرونده مذکور از اتباع بیگانه و عضو گروه تروریستی داعش هستند، گفت: همه متهمان از حق داشتن وکیل برخوردار بودند و با توجه به عجز آنان از معرفی وکیل تعیینی، وکلای تسخیری مسئولیت دفاع از آنان را برعهده و در مقاطع زمانی مختلف با متهمین ملاقات داشتند.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه تعداد دیگری از متهمین مرتبط با این پرونده که رسیدگی به اتهامات آنان قرار بود در استان تهران و سایر استان‌ها انجام شود با عدم‌صلاحیت به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز واگذار شد گفت: پیش از این نیز 2نفر از این متهمان در جریان رسیدگی به پرونده به‌عنوان مطلع در دادگاه حاضر و اظهارات آنان اخذ شد.

حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شب ۴آبان‌ماه امسال منجر به شهادت ۱۳تن از زائران و خادمان شد.

آخرین اخبار «حقوقی و قضایی» را در صفحه حقوقی و قضایی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر