زمان مطالعه: 2 دقیقه

طناب دار قاتلی در ساوه پاره شد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از صلح و سازش در یک فقره پرونده قتل با گذشت و رضایت اولیاء دم در شهرستان ساوه خبر داد.
26 اسفند 1401
شناسه : 95343
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95343
188+
بالا
رئیس کل دادگستری استان مرکزی از صلح و سازش در یک فقره پرونده قتل با گذشت و رضایت اولیاء دم در شهرستان ساوه خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس کل دادگستری استان مرکزی از صلح و سازش در یک فقره پرونده قتل با گذشت و رضایت اولیاء دم در شهرستان ساوه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۳۹6 به دنبال وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در روستای ویسمان منطقه غرق آباد شهرستان ساوه متأسفانه فردی به قتل می‌رسد.

وی افزود: قاتل پس از صدور حکم قطعی و لازم الاجرا به قصاص نفس از طریق به دار آویختگی با چوبه دار محکوم گردید و پس از طی مراحل قانونی تشریفات اجرای حکم، مقدمات اجرای قصاص فراهم شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی، گفت: با تلاش های صورت گرفته توسط همکاران بنده در دادگستری ساوه و اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان ساوه و رایزنی های انجام شده با اولیاء دم مقتول به منظور کسب رضایت از ایشان سرانجام در حین اجرای حکم، با وساطت معتمدان و پیگیری‌های صلح یاران و مسئولان قضایی، اولیای دم رضایت و بخشش قطعی خود را (بدون دریافت هرگونه وجهی) برای رهایی محکوم علیه از قصاص اعلام کردند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه مطابق با تعالیم اسلامی ثواب زندگی دوباره بخشیدن به یک فرد برابر با نجات مردم جهان است، خاطرنشان کرد: امروزه در جامعه ما نیاز مبرم به صلح و سازش و گذشت و بخشش احساس می شود، دوری گرفتن مردم از حق، موجب بروز اختلافات میان افراد می شود و اختلاف منجر به وقوع حادثه خواهد شد، این اختلافات باعث انباشت پرونده های بی شمار در دادگاه ها می‌شود و نتیجه آن جز اتلاف وقت و صرف هزینه‌های فراوان چیزی به دنبال ندارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان با قدردانی از اولیاء دم مقتول که بدون دریافت خون بها از قصاص قاتل، صرف نظر کردند، گفت: هزاران تقدیر و تشکر از بذل این همه کرم و سماحت اسلامی که این مهم بی شک خوشنودی خدای متعال و رسول گرامیش(ص)را در پی خواهد داشت، از ذات اقدس باری تعالی خواهانیم که آن مرحوم را مشمول رحمت بی انتهایش قرار داده و بازماندگان را در این مصیبت بزرگ تسلی عطا فرماید و این اقدام نوع دوستانه را مایه ی برکت در زندگی دنیا و آخرتشان قراردهد .

آخرین اخبار «حوادث مرکزی» را در صفحه حوادث مرکزی و حوادث اراک حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر