زمان مطالعه: 3 دقیقه

مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر در 3 استان/ انتقال ۵۷ نفر به بیمارستان

آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در ۳ استان کشور از مسمومیت دانش‌آموزان مدارس دخترانه در این استان‌ها خبر دادند.
13 اسفند 1401
شناسه : 95054
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/95054
492+
بالا
آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در ۳ استان کشور از مسمومیت دانش‌آموزان مدارس دخترانه در این استان‌ها خبر دادند.

حادثه 24 -  آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در ۳ استان کشور از مسمومیت دانش‌آموزان مدارس دخترانه در این استان‌ها خبر دادند.

علی‌اصغر رشیدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار در استان فارس گفت: ساعت ۹ صبح امروز شنبه ۱۳ اسفندماه دانش‌آموزان یک کلاس درس در دبیرستان دوره دوم متوسطه فاطمه الزهرا(س) شهرستان کوار اعلام می‌کنند که موادی داخل بخاری کلاس ریخته شده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: معلمی که در حال تدریس در کلاس یاد شده بود، بلافاصله اقدام به تخلیه کلاس کرده و سایر دانش‌آموزان نیز با مشاهده این اقدام، از کلاس‌های درس خارج می‌شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این حین ۳ تن از دانش‌آموزان یک کلاس دیگر اعلام می‌کنند که حالت سردرد و سرگیجه دارند که بلافاصله توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی کوار منتقل می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار استان فارس گفت: تعدادی دیگر از دانش‌آموزان این دبیرستان هم که یا دارای بیماری زمینه‌ای مانند آسم یا آلرژی بودند یا دچار اضطراب و استرس شده بودند نیز به این مرکز درمانی منتقل شده‌اند.

رشیدی گفت: تاکنون ۲۷ دانش آموز این آموزشگاه به مرکز درمانی اعزام شده‌اند که به جز یک نفر که همچنان تحت نظر پزشک قرار دارد، بقیه مشکل خاصی نداشته و حال عمومی آنان خوب گزارش شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون تیم های بهداشتی در محل مدرسه مستقر و مشغول بررسی علل این مشکل هستند، گفت: سلامت دانش‌آموزان خط قرمز آموزش و پرورش بوده و به محض اینکه دانش‌آموزی ابراز مشکل کند، برای رفع نگرانی او و خانواده اقدام لازم انجام خواهد شد.

رشیدی با یادآوری اینکه آموزشگاه یاد شده ۶۱۴ دانش‌آموز دختر دارد، تاکید کرد که شرایط در رصد و کنترل مسئولان قرار دارد.

مسمومیت دانش‌آموان ۲ مدرسه دخترانه همدان

همچنین، علیرضا توقیری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بروز مسمومیت در دو مدرسه دخترانه در همدان و کبودرآهنگ خبر داد و گفت: در پی تماس با فوریت‌های پزشکی استان خدمات امدادرسانی و انتقال مصدومان به بیمارستان در حال انجام است و با به‌کارگیری همه امکانات اورژانسی اقدامات لازم آغاز شد.

وی با بیان اینکه همه ظرفیت‌های درمانی و فوریت‌های پزشکی و بیمارستان های استان در حال آماده باش هستند، اظهار کرد: حال عمومی دانش آموزان مطلوب و جزئیات این موضوع در حال بررسی است و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

انتقال ۳۰ دانش‌آموز ارومیه‌ای به بیمارستان

تعدادی از دانش آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا(س) ارومیه نیز صبح امروز به دلایل نامعلوم دچار مسمومیت شدند.

این دانش‌آموزان توسط اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی سطح شهر انتقال داده شدند.

تاکنون ۳۰ دانش‌آموز دچار علائم مسمومیت بوده که به بیمارستان منتقل شده‌اند.

آخرین «اخبار حوادث» را در صفحه اخبار حوادث حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر