زمان مطالعه: 2 دقیقه

همه چیز درباره رضا دارابی آتش نشان شهید حادثه خیابان بهار/ او برادر همسر محمود کریمی بود + عکس

عصر روز گذشته شنبه ششم اسفندماه ساختمانی در خیابان طالقانی، محدوده خیابان بهار دچار حریق و آتش‌سوزی شد که در این عملیات یکی از نیروهای آتش‌نشانی که برادر همسر محمود کریمی بود، به شهادت رسید.
07 اسفند 1401
شناسه : 94895
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94895
3142+
بالا
عصر روز گذشته شنبه ششم اسفندماه ساختمانی در خیابان طالقانی، محدوده خیابان بهار دچار حریق و آتش‌سوزی شد که در این عملیات یکی از نیروهای آتش‌نشانی که برادر همسر محمود کریمی بود، به شهادت رسید.

حادثه 24 -  عصر روز گذشته شنبه ششم اسفندماه ساختمانی در خیابان طالقانی، محدوده خیابان بهار دچار حریق و آتش‌سوزی شد که در این عملیات یکی از نیروهای آتش‌نشانی که برادر همسر محمود کریمی بود، به شهادت رسید.

چند ساعت بعد از این حادثه عیدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز رسانه شهرداری تهران ار شهادت یک آتش‌نشان خبرداد و نوشت: «قهرمان عزیز شهر رضا دارای، رئیس ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران در حین اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار به دلیل شدت جراحات ناشی از سقوط در چاهک آسانسور ساختمان به شهادت رسید.»

آتش نشان شهید که بود؟

اما شهید رضا دارابی که بود، او برادر همسر مداح مشهور کشورمان حاج محمود کریمی بود که فرزندش داود کریمی در فضای مجازی با تائید این خبر نوشت: «یک بار به او گفتم تو الان رئیس ایستگاه اصلاً وظیفه‌ات نیست داخل حریق بروی! خندید و گفت من نروم؟ بچه‌های مردم را بفرستم در دل آتش؟ آن‌ها هم مثل من هستند و من هم مثل ان‌ها. تا توانش را دارم می‌روم در دل میدان. همیشه در هر شرایط و خطری نفر اول می‌رفت در حریق حتی قبل از نیروهایش. یادم نمی‌رود روز پلاسکو شیفتش نبود ولی رفت سر حادثه و چهار روز خانه نیامد. یادم نمی‌رود بعد از پلاسکو، یک روزه ۱۰ سال پیر شد. یادم نمی‌رود روز پلاسکو به او زنگ زدم و برداشت و گفت زنده‌ام و قطع کرد. افتخار همه ما هستی. تو فهمیدی همه چیز جای دیگر است.»

مهدی محمدی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد هم که از دوستان این شهید بود در فضای مجازی نوشت: «شوخ طبعی همراه با جدیت اصلی‌ترین شاخصه رفتاری او بود. اهل مسجد و هیأت بود و سر به زیر، از آن آدم‌هایی که تلاشی برای به رخ کشیدن خودش نمی‌کرد اما حورشان وزن دارد. رضا دارابی بچه آرام محله شاید ۲۰ سالی بود که لباس آتش‌نشانی به تن کرده بود. او فرمانده‌ای بود که امروز برای نجات جان هموطنانش دل به آتش زد و این بار آتش برای همیشه آت نشان را در آغوش کشید.»

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

دیدگاه ها
  • بی نام
    14 اسفند 1401
    درود

    پاسخ

  • بی نام
    07 اسفند 1401
    لطفا این قهرمان خودش الگو و نماد ایثار هست با نسبتش به دیگران بزرگی ایشان را نشان نمیدهد خودش از خیلی از مسئولین باشرفتر و مورد احترام است . شهادت مبارک قهرمان ایران

    پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر