زمان مطالعه: 3 دقیقه

بخشش عامل جنایت در پارک بخاطر نیمه شعبان

نام جوان محکوم به قصاص در فهرست اعدامی‌های آخر سال بود؛ اما اولیای دم به حرمت اعیاد شعبانیه و تولد امام زمان(عج)، از قصاص گذشتند و او از یک قدمی مجازات مرگ به زندگی برگشت.
06 اسفند 1401
شناسه : 94847
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94847
255+
بالا
نام جوان محکوم به قصاص در فهرست اعدامی‌های آخر سال بود؛ اما اولیای دم به حرمت اعیاد شعبانیه و تولد امام زمان(عج)، از قصاص گذشتند و او از یک قدمی مجازات مرگ به زندگی برگشت.

حادثه 24 -  نام جوان محکوم به قصاص در فهرست اعدامی‌های آخر سال بود؛ اما اولیای دم به حرمت اعیاد شعبانیه و تولد امام زمان(عج)، از قصاص گذشتند و او از یک قدمی مجازات مرگ به زندگی برگشت.

ماجرای این پرونده به نیمه شب نهم خرداد سال98 برمی‌گردد. آن شب به پلیس پایتخت خبر رسید که چند پسر جوان با یکدیگر در پارکی حوالی جنوب غرب درگیر شده و یکی از آنها که جوانی 35ساله بود بر اثر اصابت ضربات چاقو به قتل رسیده است.

تحقیق از شاهدان نشان می‌داد که آن شب مقتول به همراه یکی از دوستانش برای تفریح و هواخوری به پارک رفته بودند که در آنجا جوانی به نام بهزاد که بچه محل مقتول بوده با وی درگیر شده و او را به قتل رسانده است. با مشخص شدن هویت قاتل، وی که معتاد به شیشه بود دستگیر شد و ادعا کرد به دلیل توهم عجیبی که به سراغش آمده، بچه‌محل‌اش را به قتل رسانده است.

او گفت: هربار که شیشه می‌کشیدم توهمات عجیبی به سراغم می‌آمد. مقتول را می‌شناختم و وقتی شیشه می‌کشیدم، توهم می‌زدم که او مزاحم خواهرم می‌شود. حتی یک بار نزد وی رفتم اما او برایم توضیح داد که هیچ ارتباطی میان او و خواهرم نیست و هرگز مزاحمش نشده است اما توهمات عجیب دست از سرم برنمی‌داشتند تا اینکه شب حادثه، در حالی که شیشه کشیده بودم، مقتول و دوستانش را دیدم که در پارک هستند. دوباره آن توهمات به سراغم آمدند. به همین دلیل به سراغ مقتول رفتم و با او درگیر شدم. من قصد قتل نداشتم اما ضربه‌ای که به وی زدم، جانش را گرفت و حالا به شدت پشیمانم.

متهم به قتل پس از اعتراف به جنایت و بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد و مدتی بعد در شعبه11 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. این حکم مدتی بعد در دیوانعالی کشور هم تایید شد و پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم، پیش روی قاضی امین کرمانی نژاد، دادیار شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. شمارش معکوس برای اجرای حکم پسر جوان آغاز شد و او 3ماه قبل برای نخستین بار پای چوبه دار رفت. درحالی که طناب دار برگردنش آویخته شده بود تا حکمش اجرا شود، با التماس از اولیای دم طلب بخشش کرد و آن روز اولیای دم دلشان به رحم آمد و حکم را اجرا نکردند. آنها اجرای حکم را به وقت دیگری موکول کردند و در حالی که قرار بود این بار چهارشنبه گذشته حکم قصاص اجرا شود، تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران زیر نظر قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرا نتیجه داد و اولیای دم به خاطر رضای خدا، حرمت نیمه شعبان و پشیمانی قاتل، وی را بخشیدند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر