زمان مطالعه: 3 دقیقه

حکم قصاص برای عامل قتل در درگیری قرچک

پسری که در یک نزاع مستانه مرتکب قتل شده اما با حکم دادگاه از اتهام قتل عمدی تبرئه شده بود، با اعتراض اولیای دم و محاکمه در شعبه هم‌عرض این بار به قصاص محکوم شد.
04 اسفند 1401
شناسه : 94820
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94820
330+
بالا
پسری که در یک نزاع مستانه مرتکب قتل شده اما با حکم دادگاه از اتهام قتل عمدی تبرئه شده بود، با اعتراض اولیای دم و محاکمه در شعبه هم‌عرض این بار به قصاص محکوم شد.

حادثه 24 -  پسری که در یک نزاع مستانه مرتکب قتل شده اما با حکم دادگاه از اتهام قتل عمدی تبرئه شده بود، با اعتراض اولیای دم و محاکمه در شعبه هم‌عرض این بار به قصاص محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از پاییز سال 99 با گزارش یک درگیری دسته جمعی آغاز شد. در ادامه مأموران به محل نزاع که قرچک ورامین بود اعزام شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد درگیری بین 8 پسر جوان رخ داده و در این میان دو نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. ساعاتی بعد کادر درمانی بیمارستان اعلام کردند که یکی از پسرها به نام شهرام به علت شدت جراحات وارده جان باخت. پسر مجروح که از ناحیه دست و گردن دچار جراحت شده بود بعد از بهبودی نسبی بازداشت شد و در همان بازجویی‌های اولیه به درگیری با شهرام اعتراف کرد و گفت: شب درگیری من و دوستانم مشروب خورده بودیم و در حالت عادی نبودیم. وقتی دوستانم با چند نفر درگیر شدند آنها به من هم حمله کردند و من برای دفاع از خودم چاقویی را که روی زمین افتاده بود برداشتم و ضربه‌ای به سینه مقتول زدم. بعد از آن هم بی‌هوش شدم و در بیمارستان به هوش آمدم.

 نخستین جلسه دادگاه

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و متهم با تکرار اظهاراتش عنوان کرد که تنها برای دفاع از خودش به مقتول چاقو زده و اصلاً قربانی را نمی‌شناخته است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و دفاع مشروع متهم را پذیرفتند و وی به پرداخت دیه محکوم شد.

پس از آن وکیل اولیای دم به حکم صادره اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت و قضات دیوان رأی را شکستند و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض فرستاده شد.

 دومین جلسه دادگاه

در ابتدای این جلسه نیز اولیای دم بار دیگر درخواست قصاص کردند.

وکیل اولیای دم گفت: فیلم‌های دوربین مداربسته نشان می‌دهد چاقویی که متهم با آن به قربانی ضربه زده متعلق به خودش بوده و [عمل او] با اظهاراتش متناقض است. سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: من اصلاً نمی‌دانستم چرا دوستانم دعوا می‌کنند. من به محض اینکه جلو رفتم شهرام با چاقو من را زد و من از خودم دفاع کردم. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده متهم را به قصاص محکوم کردند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر