زمان مطالعه: 1 دقیقه

دستگیری هکر حرفه‌ای جی‌میل در زنجان

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: هکری که با ارسال لینک گوشی طعمه‌های خود را هک می‌کرد، دستگیر شد.
03 اسفند 1401
شناسه : 94805
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94805
322+
بالا
رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: هکری که با ارسال لینک گوشی طعمه‌های خود را هک می‌کرد، دستگیر شد.

 حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: هکری که با ارسال لینک گوشی طعمه‌های خود را هک می‌کرد، دستگیر شد.

سید احمد موسوی، رئیس پلیس فتا استان زنجان به وصول چندین فقره پرونده مبنی بر دسترسی غیرمجاز به سامانه‌های رایانه‌ای اظهار داشت: در تحقیقات اولیه شاکیان مدعی شدند اکانت جی‌میل‌ آنها توسط افراد ناشناس هک و از دسترس خارج شده است، لذا رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا استان زنجان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان زنجان ادامه داد: برابر بررسی‌های فنی صورت گرفته معلوم شد، قربانیان از طریق یکی از شبکه اجتماعی لینکی را دریافت و پس از کلیک به روی لینک ارسال شده، گوشی آنها به تنظیمات کارخانه برگشته و پس از راه‌اندازی مجدد اکانت جی‌میل‌شان از دسترس خارج شده است.

وی گفت: برابر بررسی‌های فنی و تخصصی، متهم به هویت معلوم شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

موسوی گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هر گونه بزه ارتکابی می‌شد، اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را سرگرمی و عدم آشنایی به جرایم رایانه‌ای بیان کرد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب استان زنجان معرفی شد، افزود: شهروندان توجه داشته باشند که به هیچ وجه برروی لینک‌های که توسط افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود، کلیک نکنند.

وی تاکید کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهد موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با پلیس در میان بگذارند.

آخرین اخبار «حوادث زنجان» را در صفحه حوادث زنجان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر