زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرگ شوکه کننده دو جوان در اراک / علت حادثه چه بود

2 جوان ۲۸ ساله بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در اراک جان باختند.
03 اسفند 1401
شناسه : 94787
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94787
397+
بالا
2 جوان ۲۸ ساله بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در اراک جان باختند.

حادثه 24 -  2 جوان ۲۸ ساله بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در اراک جان باختند.

ایران نژاد رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲ جوان ۲۸ ساله اراکی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

ایران نژاد افزود: این حادثه در ساعت ۱۹:۱۰ دیشب در کوی علی ابن ابیطالب اراک بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن رخ داد.

 او اضافه کرد: در پی اطلاع از این حادثه دو دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام شدند که متاسفانه قبل از رسیدن آمبولانس‌ها هر دو مصدوم جان خود را از دست دادند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: یکی از عوامل ایجاد مسمومیت با مونوکسیدکربن، احتراق ناقص وسایل گرمایشی همچون بخاری و یا نقص در مسیر خروجی گاز ناشی از احتراق وسائل گازسوز است.

او ادامه داد: فقدان تهویه کافی در فضای محل نصب این وسائل، وجود موانع در مسیر لوله خروج دود و گاز ناشی از احتراق و یا استفاده از دودکش‌های و یا لوله‌های آکاردئونی با طول غیراستاندارد عوامل اصلی احتراق ناقص در وسایل گرمایشی و ایجاد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن هستند.

ایران نژاد عنوان کرد: پخش گاز مونوکسیدکربن به میزان کم در محیط، باعث ایجاد خواب‌آلودگی، خستگی، سردرد، سرگیجه، تاری دید، ضعف و بی حالی، تهوع و گاهی استفراغ و در غلظت‌های زیاد این گاز در محیط تنفسی، خفگی و مرگ را در پی دارد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک  گفت: متاسفانه در طول هفته جاری این چهارمین مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان مرکزی می‌باشد.

آخرین اخبار «حوادث مرکزی» را در صفحه حوادث مرکزی و حوادث اراک حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر