زمان مطالعه: 4 دقیقه

نشتی گاز مایع سیلندر علت آتش‌سوزی پاساژ آزادی اصفهان بود/ 25 نفر مجروح شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام اینکه در حادثه آتش‌سوزی پاساژ آزادی چهارباغ پایین اصفهان ۲۵ نفر مجروح شدند، گفت: یکی از واحدهای تجاری این پاساژ، کپسول مایع سیلندر داشته که نشتی گاز مایع سیلندر باعث شد حادثه انفجار رخ دهد.
02 اسفند 1401
شناسه : 94740
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94740
176+
بالا
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام اینکه در حادثه آتش‌سوزی پاساژ آزادی چهارباغ پایین اصفهان ۲۵ نفر مجروح شدند، گفت: یکی از واحدهای تجاری این پاساژ، کپسول مایع سیلندر داشته که نشتی گاز مایع سیلندر باعث شد حادثه انفجار رخ دهد.

حادثه 24 -  مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام اینکه در حادثه آتش‌سوزی پاساژ آزادی چهارباغ پایین اصفهان ۲۵ نفر مجروح شدند، گفت: یکی از واحدهای تجاری این پاساژ، کپسول مایع سیلندر داشته که نشتی گاز مایع سیلندر باعث شد حادثه انفجار رخ دهد.

منصور شیشه‌فروش، درباره آخرین جزئیات آتش‌سوزی پاساژ آزادی واقع در چهارباغ پایین اصفهان، اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی پاساژ آزادی چهارباغ اصفهان در ساعت ۱۶:۰۸ بعدازظهر روز دوشنبه یکم اسفندماه، توسط شهروندان به نیروهای امدادی گزارش شد که بر اساس آن طبقه منفی یک پاساژ دچار حریق شده بود. بلافاصله تیم‌های آتش‌نشانی از ۸ ایستگاه اعزام شدند و از ۸ ایستگاه دیگر تجهیزات ارسال شد.

وی با اشاره به ازدحام ترافیک در محل حادثه که با تلاش پلیس کنترل ترافیک  انجام شد، افزود: با توجه به اینکه محور چهارباغ محور شلوغی است و در مجاور خیابان شمس‌آبادی قرار دارد، مجبور شدیم که لاین‌های مختلف و ایستگاه‌های متعددی امدادرسانی‌ها را انجام دهیم، در مجموع ۲۳ خودرو امدادی و ۷۰ نفر نیرو عملیاتی آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. همچنین ۷ دستگاه آمبولانس، ۲۷ نیرو اورژانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم برای نجات جان شهروندان به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، درباره علت این حادثه، توضیح داد: با عدم رعایت اصول ایمنی توسط یکی از واحدهای تجاری که کپسول مایع سیلندر نگهداری می‌کرده، این کپسول نشتی داشته و نشت گاز مایع سیلندر باعث شد که حادثه انفجار رخ دهد و مغازه‌های یک لاین کاملاً آسیب ببینند. از شب گذشته تردد در این پاساژ ممنوع شد تا نیروهای بازرسی از نظر ایستگاهی ساختمان را بررسی و امروز تعیین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۵ نفر مجروح شدند، گفت: حدود ۱۲ نفر دچار دودزدگی شدند و به‌صورت سرپایی در اتوبوس آمبولانس با تمهیدات نیروهای اورژانس بهبود یافتند. همچنین ۱۳ نفر به بیمارستان منتقل شدند که اقدامات اولیه برای آن‌ها انجام شد. اما ۲ نفر از  آن‌ها که صاحبان واحد تجاری بودند، به علت سوختگی به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) منتقل شدند.

شیشه‌فروش رعایت موارد ایمنی‌ توسط واحدهای تجاری را ضروری دانست و تصریح کرد: تمام واحدهای تجاری باید بیمه شوند، از قبل اعلام کردیم که واحدهای تجاری باید سیستم اعلام و اطفاء حریق داشته باشند و رعایت ایمنی حریق را انجام دهند. همچنین مسیرهای ورود و خروج واحدهای تجاری باید مشخص شود.

وی با تأکید بر اینکه حوادث این‌چنینی کم نیستند، اضافه کرد: برای پیشگیری از این موارد به شهرداری‌های استان اعلام کردیم، کارگروه شناسایی و ایمن‌سازی سازه‌های آسیب‌پذیر را در برابر حوادث تشکیل دهند، چرا که ۳۳۰ ساختمان در شهر اصفهان شناسایی شده که آسیب‌پذیر هستند و به آن‌ها اعلام اخطار شده است و موظف هستند با دریافت اخطاریه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. در قانون گفته شده شهرداری‌ها اخطار دهند و اگر مالک اقدام به رفع نقص نکرد، از مراجع قضایی پیگیری شود. در این حادثه کسی جان نباخت، اما آخرین موردی نیست که اتفاق می‌افتد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، با اعلام اینکه طبق گزارش‌ها ۸ هزار واحد در شهر و ۱۲ هزار واحد تجاری در اطراف اصفهان ثبت شده است، افزود: با توجه به اینکه در شهر اصفهان صنوف زیادی فعال هستند، ضرورت دارد شهرداری، اتاق اصناف و میراث فرهنگی به صورت ویژه در جهت ایمن‌ کردن این واحدها اقدام کنند.

شیشه فروش در خصوص برآورد خسارت مالی این حادثه، گفت: تیم‌های اعزامی امروز این موارد را بررسی  و گزارش نهایی خود را ارائه می‌کنند. همچنین جلسه بررسی این حادثه و پیشگیری از موارد مشابه فردا در استانداری تشکیل خواهد شد که مجدداً به الزامات تأکید خواهد شد.

آخرین اخبار «حوادث اصفهان» را در صفحه حوادث اصفهان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر