زمان مطالعه: 3 دقیقه

جزئیات درگیری مسلحانه پلیس با زاپاس دزدان مشهد

باند سرقت «زاپاس خودرو» با شلیک پلیس به پای سرکرده باند درحالی متلاشی شد که نوجوان 16 ساله دستگیر شد و عضو دیگر باند هم فرار کرد.
30 بهمن 1401
شناسه : 94661
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94661
361+
بالا
باند سرقت «زاپاس خودرو» با شلیک پلیس به پای سرکرده باند درحالی متلاشی شد که نوجوان 16 ساله دستگیر شد و عضو دیگر باند هم فرار کرد.

حادثه 24 -  باند سرقت «زاپاس خودرو» با شلیک پلیس به پای سرکرده باند درحالی متلاشی شد که نوجوان 16 ساله دستگیر شد و عضو دیگر باند هم فرار کرد.

ماموران تجسس کلانتری شهرک ناجای مشهد در راستای مبارزه گسترده با سرقت های شبانه، به 3 سرنشین یک دستگاه پراید سفیدرنگ در بولوار لادن مشکوک شدند و در ساعت 2 بامداد به تعقیب پرایدسواران پرداختند. وقتی استعلام از مرکز فرماندهی بر سرقتی بودن پراید مذکور مهر تایید زد، بی درنگ عوامل گشت انتظامی دستور «ایست» صادر کردند اما راننده با دیدن خودروی پلیس، پدال گاز را فشرد و در جهت خلاف بولوار درحالی فرار کرد که برای گریز از چنگ مجریان قانون، از مواد دودزا استفاده می کردند. در همین حال نیروهای انتظامی پس از شلیک چند تیر هوایی، لاستیک های خودرو را هدف گرفتند که با اصابت گلوله به بدنه خودرو، کنترل فرمان از دست راننده خارج شد و سرنشینان بی درنگ از خودرو بیرون پریدند و در حالی پا به فرار گذاشتند که راننده 45 ساله معروف به «عمو» قمه را بیرون کشید و به سمت ماموران حمله ور شد. در این لحظه یکی از عوامل انتظامی برای حفظ جان همکارانش، پای دزد مذکور را هدف گرفت و ماشه شلیک را فشرد. طولی نکشید که نوجوان 16 ساله هم به چنگ افسران گشت افتاد اما عضو دیگر باند با استفاده از تاریکی شب گریخت. همزمان با انتقال نوجوان 16 ساله به مقر انتظامی، راننده 45 ساله مجروح که به «عمو» معروف بود به مرکز درمانی منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت. گزارش روزنامه خراسان حاکی است، «سجاد» متهم 16 ساله عضو باند «عمو» که با نظارت سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفته بود، در اعترافات خود گفت: من سواد ندارم اما با «جلیل» جوان 19 ساله ای که از صحنه درگیری گریخت، دوست هستم. او نیز از چند روز قبل با «عمو» (مرد مجروح) آشنا شده بود. «عمو» راننده همین پراید سرقتی است و من هیچ آشنایی قبلی با او نداشتم ولی جلیل می دانست که «عمو» سرقت زاپاس انجام می دهد، به همین دلیل از من خواست عضو باند آن ها شوم. از آن روز به بعد به مناطق بالای شهر می رفتیم و زاپاس خودروها را به سرقت می بردیم.

بررسی های بیشتر توسط سروان سیفی (افسر پرونده) برای دستگیری متهم فراری این باند سرقت و دیگر عوامل مرتبط با آنان در دایره تجسس کلانتری شهرک ناجا و با دستورات ویژه مقام قضایی در شعبه 251 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد همچنان ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر