زمان مطالعه: 2 دقیقه

ذخیره اطلاعات بانکی در تلفن همراه، کار دست مرد میانسال داد

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از شناسایی فردی که به اطلاعات حساب بانکی شاکی دسترسی پیدا کرده و به صورت ناشناس اقدام به خرید اینترنتی می‌کرد، خبر داد.
26 بهمن 1401
شناسه : 94612
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94612
252+
بالا
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از شناسایی فردی که به اطلاعات حساب بانکی شاکی دسترسی پیدا کرده و به صورت ناشناس اقدام به خرید اینترنتی می‌کرد، خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از شناسایی فردی که به اطلاعات حساب بانکی شاکی دسترسی پیدا کرده و به صورت ناشناس اقدام به خرید اینترنتی می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ قدرت الوانی اظهار کرد: مردی میانسال به پلیس فتا یکی از شهرستان‌های تابعه مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت: از مدتی قبل فردی ناشناس به صورت دوره‌ای از حساب اینجانب اقدام به برداشت پول می نموده و با توجه به اینکه خودم از مدت‌ها قبل خرید نداشته‌ام و کارت بانکی‌ام نیز در اختیار کسی نبوده است درخواست رسیدگی دارم که موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص‌ شد فردی که به صورت غیرمجاز از حساب شاکی پول برداشت می‌نماید، یکی از بستگان ایشان  بوده که مدتی قبل از آنجایی که شاکی اطلاعات حساب بانکی خودش را در گوشی شخصی نگهداری می‌کرد، به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده و اقدام به خرید اینترنتی می‌نماید و از این طریق حساب وی خالی شده است که در ادامه متهم با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی افزود: متهم در ابتدا منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان پلیس فتا به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و بزه انتسابی را پذیرفت که پرونده ای در این خصوص تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد.

الوانی خاطرنشان کرد: کاربران اطلاعات حساب بانکی خودشان را به‌هیچ‌عنوان در گوشی شخصی نگهداری نکنند چرا که این اطلاعات چنانچه در اختیار سایر افراد قرار گیرد، آنان می‌توانند حساب بانکی فرد را خالی‌کرده و برای وی مشکلات عدیده‌ای به وجود آورند.

وی یادآور شد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار ،حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

آخرین اخبار «حوادث خراسان جنوبی» را در صفحه حوادث خراسان جنوبی و حوادث بیرجند حادثه 24 بخوانید.

 صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر