زمان مطالعه: 3 دقیقه

جزئیات آتش‌سوزی در محدوده سپه‌سالار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از اطفای حریق کارگاه کفاشی بدون تلفات جانی در خیابان جمهوری تهران خبر داد و تاکید کرد: در کارگاه‌های کفاشی مواد پرخطری مانند چسب، تینر، بنزین و... به عنوان حلال چسب نگهداری می‌شود که در چنین حوادثی می‌توانند مشکل آفرین باشند.
26 بهمن 1401
شناسه : 94608
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94608
191+
بالا
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از اطفای حریق کارگاه کفاشی بدون تلفات جانی در خیابان جمهوری تهران خبر داد و تاکید کرد: در کارگاه‌های کفاشی مواد پرخطری مانند چسب، تینر، بنزین و... به عنوان حلال چسب نگهداری می‌شود که در چنین حوادثی می‌توانند مشکل آفرین باشند.

حادثه 24 -  سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از اطفای حریق کارگاه کفاشی بدون تلفات جانی در خیابان جمهوری تهران خبر داد و تاکید کرد: در کارگاه‌های کفاشی مواد پرخطری مانند چسب، تینر، بنزین و... به عنوان حلال چسب نگهداری می‌شود که در چنین حوادثی می‌توانند مشکل آفرین باشند.

سید جلال ملکی گفت: ساعت ۱۱:۱۷ دقیقه ظهر امروز (۲۶ بهمن) یک مورد آتش‌سوزی در خیابان جمهوری، پس از باغ سپهسالار در کوچه مظفر به سامانه ۱۲۵ گزارش و بلافاصله سه ایستگاه به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و خودروهای پشتیبانی به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان در کمتر از چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند، تصریح کرد: طبق مشاهده همکاران بنده در یکی از واحدهای طبقه چهارم یک ساختمان پنج طبقه که در هرطبقه دو واحد قرار داشت و همه واحدها، کارگاه تولید کفش و محصولات چرمی بودند این حادثه رخ داده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اینکه این واحد به وسعت ۷۰ متر مملو از لوازم و وسایل دچار آتش سوزی شده بود، ادامه داد: کل واحد کاملا شعله‌ور بود به نحوی که آتش از پنجره‌ها خارج شده بود. ارتفاع شعله‌ها از بیرون به حدی بود که به بخش‌هایی از طبقه پنجم نیز سرایت کرده و بخش‌هایی از طبقه پنجم را هم تحت تاثیر قرار داده بود. آتش به سرعت درحال گسترش به سایر بخش‌های ساختمان بود که آتش‌نشانان سریعا عملیات را آغاز کردند و از گسترش آتش جلوگیری کردند.

ملکی ادامه داد: چهار نفر از کسانی که در آن واحد بودند دچار دودگرفتگی و اندکی سوختگی شده بودند که از واحد خارج شده و به عوامل اورژانس تحویل داده شدند. .

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است، اظهار کرد: مدت زیادی است که آتش خاموش شده است و نیروهای ما مشغول ایمن‌سازی محل هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، تصریح کرد: هرچه به عید نزدیک‌تر می‌شویم کارگاه‌های کفاشی، تولیدی پوشاک و... حجم زیادی از اجناس، کالاهای تولید شده و مواد اولیه را نگهداری می‌کنند؛ این در حالی است که در کارگاه‌های کفاشی مواد پرخطری مانند چسب، تینر، بنزین و... به عنوان حلال چسب نگهداری می‌شود که در چنین حوادثی می‌توانند مشکل آفرین باشند.

وی افزود: متاسفانه وسایل گرمایشی که در این واحدها استفاده می‌شود بعضا مناسب نیست و حتی از اجاق‌های خوراک پزی که با گاز مایع کار می‌کنند استفاده می‌شود که بسیار خطرناک است. لازم است خاموش کننده ‌آتش به تعداد کافی در واحدهای کارگاهی وجود داشته باشد و افراد شاغل شیوه کار با آنها را بلد باشند تا بتوانند در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر