زمان مطالعه: 2 دقیقه

توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در مدارس قم

وزیر آموزش و پرورش درباره مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در مدارس قم و گزارش وزیر بهداشت به این وزارتخانه در خصوص آلودگی میکروبی و عوارض ماندگار مسمومیت توضیح داد.
26 بهمن 1401
شناسه : 94593
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94593
319+
بالا
وزیر آموزش و پرورش درباره مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در مدارس قم و گزارش وزیر بهداشت به این وزارتخانه در خصوص آلودگی میکروبی و عوارض ماندگار مسمومیت توضیح داد.

حادثه 24 -  وزیر آموزش و پرورش درباره مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در مدارس قم و گزارش وزیر بهداشت به این وزارتخانه در خصوص آلودگی میکروبی و عوارض ماندگار مسمومیت توضیح داد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره مسمومیت دانش‌آموزان گفت: در این زمینه که آغاز آن از تاریخ ۹ آذر بود، همه حوزه‌های مرتبط از جمله وزارت بهداشت برای اطمینان از آن درگیر شدند و تاکنون مطابق گزارشی که از وزیر بهداشت گرفتم، هیچگونه آلودگی میکروبی گزارش نشده یا هیچ عارضه‌ ماندگاری در دانش‌آموزانی که مسموم شدند یا احساس مسمومیت کردند وجود نداشته است.

وی افزود: شاید دچار یکسری اختلالات ناشی از همین شایعات مطرح‌شده باشد و دلیلی هم برای تعطیل مدارس وجود ندارد و وزیر بهداشت هم جلسه‌ای نهایی را در این زمینه خواهند داشت.

نوری تاکید کرد: سلامت دانش‌آموزان برای ما اهمیت بسیار دارد اما در دوران کرونا هم به دلیل شتاب و برجستگی شایعاتی که وجود داشت، مدارس ما برخلاف دیگر نقاط دنیا تعطیل بود. در خوی هم با اینکه پس‌لرزه‌ها تمام شده است اما مدارس همچنان باز نشده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بررسی ما در چندین نقطه شهر قم و جلساتی که با استاندار داشتیم نشان داد که تحت تاثیر آن شایعات مدارس باز نشده‌اند، هرچند از یکی دو روز گذشته مدارس باز شده‌اند. اما در قم هم بخش اعظم این مشکلات ناشی از شایعاتی بود که مردم و دانش‌آموزان را دچار یک ترس کرده است.

نوری یادآور شد: دیروز هم در تعدادی از مدارس این بو احساس شده است و بعد تعداد زیادی دانش‌آموزان به بیمارستان رفتند و از این میان تعدادی هم بیماری زمینه‌ای دارند که پزشکان برای اینکه به این موارد رسیدگی کنند برخی را نگه می‌دارند اما باز این شایعه شکل می‌گیرد که یک دانش‌آموز فلج شد و مأموری که به آنجا رفت دچار عارضه شد و مواردی نظیر آن در حالی که چنین موردی را در مأموران خود نداشته‌ایم.

آخرین اخبار «حوادث قم» را در صفحه حوادث قم حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر