زمان مطالعه: 3 دقیقه

معمای مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در قم

در شرایطی که تاکنون دانش‌آموزان 7مدرسه دخترانه در استان قم به طرز مرموزی مسموم شده‌اند، هنوز علت اصلی این مسمومیت‌ها مشخص نشده و آخرین راهکار مسئولان، تعطیلی 2روزه همه مدارس در این استان بود.
19 بهمن 1401
شناسه : 94454
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94454
345+
بالا
در شرایطی که تاکنون دانش‌آموزان 7مدرسه دخترانه در استان قم به طرز مرموزی مسموم شده‌اند، هنوز علت اصلی این مسمومیت‌ها مشخص نشده و آخرین راهکار مسئولان، تعطیلی 2روزه همه مدارس در این استان بود.

حادثه 24 -  در شرایطی که تاکنون دانش‌آموزان 7مدرسه دخترانه در استان قم به طرز مرموزی مسموم شده‌اند، هنوز علت اصلی این مسمومیت‌ها مشخص نشده و آخرین راهکار مسئولان، تعطیلی 2روزه همه مدارس در این استان بود.

شروع این ماجرا به بیش از 70روز قبل برمی‌گردد. نهم آذرماه امسال بود که ۱۸ دانش‌آموز هنرستان دخترانه نور به‌دلیل مسمومیت در بیمارستان بستری شدند، مسمومیتی که با علائم بی‌حالی، سوزش گلو و سرگیجه همراه بود. حدود2هفته بعد بار دیگر این اتفاق در این هنرستان تکرار شد و این بار ۵۱دانش‌آموز مسموم و به مرکز درمانی منتقل شدند.

این 2 حادثه در شرایطی رقم خورد که علت مسمومیت‌ها، مشخص نبود و اصلی‌ترین گمانه‌زنی‌ها، گازگرفتگی بود. با‌وجود این، در ادامه این مسمومیت‌های عجیب 5مرتبه دیگر نیز در سایر مدارس دخترانه قم اتفاق افتاد تا این مسمومیت‌ها به معمایی عجیب تبدیل شود. روز 17بهمن آخرین حادثه در مدارس حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، مدرسه شاهد رضوی و هنرستان سیدحسن برقعی رخ داد و در مجموع 61دانش‌آموز مسموم شدند. تکرار این حوادث، موجب نگرانی والدین دانش‌آموزان شد. طوری‌که در ادامه حسن غریب، دادستان قم نیز بر ضرورت شناسایی علل حادثه ناگوار مسمومیت دانش‌آموزان دخترانه تأکید کرد. علاوه بر آن مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای‌اسلامی در اظهاراتی مدعی شد که احتمال دارد این حوادث یک نوع خرابکاری باشد. او گفت: احتمال می‌دهیم این،‌ یک کار خرابکارانه در حد محدود است که باید عوامل آن شناسایی شوند. در2 دستگاه امنیتی و آموزش‌و پرورش، پیگیر حادثه هستیم، ولی اصل این اقدام مسئله نگران‌کننده‌ای نیست.

در شرایطی که این اظهارات ماجرا را پیچیده‌تر کرده بود، کمی بعد مجید محبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد که یافته‌های اولیه از حوادث قبلی و مشابه، ‌وجود گاز منوکسیدکربن را در تعدادی از مدارس تأیید می‌کند و بررسی‌ها برای شناسایی علت‌های احتمالی دیگر نیز ادامه دارد. در چنین وضعیتی، مسئولان اداره کل آموزش و پرورش قم چاره را در تعطیلی 2روزه همه مدارس دیدند و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه همه مدارس قم تعطیل شد.

از سوی دیگر، روز گذشته ماجرای مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان قمی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی کشیده شد و احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم خواستار اعزام هیأت ویژه‌ای به قم برای بررسی علت این حوادث شد. او گفت: از وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، کشور و اطلاعات می‌خواهم هیأت ویژه‌ای جهت بررسی و یافتن علت بروز این حادثه تلخ به قم اعزام کنند؛ این موضوع شوخی بردار نیست. اقدام عاجل به عمل آورید. از شما می‌خواهم هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی و خانواده‌های قمی را از نگرانی خارج کنید.

آخرین اخبار «حوادث قم» را در صفحه حوادث قم حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر