زمان مطالعه: 2 دقیقه

تزریق اشتباه دارو یک بیمار تالاسمی را به کشتن داد

در حالی که خانواده یک بیمار باغملکی با ادعای عدم رسیدگی مناسب، تزریق اشتباه دارو و ترخیص نابجای بیمارشان از بیمارستان شهید طباطبایی که باعث به کما رفتن او شده، نسبت به عمکرد این بیمارستان اعتراض دارند، سرپرست شبکه بهداشت و درمان باغملک معتقد است اقدامات درمانی لازم انجام شده و کم کاری صورت نگرفته است.
18 بهمن 1401
شناسه : 94439
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94439
271+
بالا
در حالی که خانواده یک بیمار باغملکی با ادعای عدم رسیدگی مناسب، تزریق اشتباه دارو و ترخیص نابجای بیمارشان از بیمارستان شهید طباطبایی که باعث به کما رفتن او شده، نسبت به عمکرد این بیمارستان اعتراض دارند، سرپرست شبکه بهداشت و درمان باغملک معتقد است اقدامات درمانی لازم انجام شده و کم کاری صورت نگرفته است.

حادثه 24 -  در حالی که خانواده یک بیمار باغملکی با ادعای عدم رسیدگی مناسب، تزریق اشتباه دارو و ترخیص نابجای بیمارشان از بیمارستان شهید طباطبایی که باعث به کما رفتن او شده، نسبت به عمکرد این بیمارستان اعتراض دارند، سرپرست شبکه بهداشت و درمان باغملک معتقد است اقدامات درمانی لازم انجام شده و کم کاری صورت نگرفته است.

خانواده ساکن شهرستان باغملک از نوع برخورد برخی کارکنان کادر درمان بیمارستان شهید طباطبایی و عدم رسیدگی صحیح از بیمارشان که مدعی هستند منجر به کما رفتن وی شده است به شدت گلایه‌مند هستند.

یکی از اعضای این خانواده گفت: بیمار آذر بخشی که به بیماری تالاسمی ماژور مبتلا بود، روز پنج شنبه ۱۳ بهمن ماه با وضعیت بدحال به همراه خانواده به اورژانس بیمارستان طباطبایی مراجعه می‌کند که در ادامه با تزریق دارو و اعلام ترخیص به جای مراقبت، بیمار در خانه به کما می رود.

وی افزود: خانواده صبح روز بعد با مشاهده وضعیت جدید بیمار طی تماس با اورژانس ۱۱۵ دوباره به بخش اورژانس مراجعه می‌کنند و با بی قراری و التماس، درخواست رسیدگی فوری به وضعیت بیمار خود را دارند که کارکنان اورژانس آنها را به پزشک داخلی هدایت می‌کنند، ولی متاسفانه در روند پاسکاری بین اورژانس و پزشک داخلی، هیچ کس حاضر به پذیرش بیمار نشد و سرانجام بیمار به بیمارستان شهید بقایی اهواز اعزام شد و با هوشیاری سطح ۴، تحت مراقبت های ویژه قرار گرفت که در نهایت متاسفانه فوت کرد.

یکی دیگر از اعضای این خانواده با انتقاد از برخورد نامناسب کادر درمان با آنها مدعی شد: در بیمارستان با توجه به نگرانی‌ها و دلواپسی‌های خانواده، اصرار و درخواست‌های کمک، متاسفانه کادر درمان و سوپروایزر بیمارستان با رفتاری طلبکارانه با ما برخورد کردند و حتی تهدید کردند اگر آرام نگیرید از اعزام بیمار جلوگیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما تا کی باید شاهد چنین برخوردهایی در بیمارستان باشیم، چرا کسی نسبت به این حجم از کم‌کاری در حوزه درمان در این شهر واکنشی نشان نمی‌دهد؟ چرا باید دست مردم برای شکایت از مسئولانی که اینگونه با جان و زندگی مردم بازی می‌کنند، تا این حد کوتاه باشد؟

در این رابطه «کرامت جاودان‌زاده» سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک در پی درخواست خبرنگار ایلنا برای گفت وگو و دریافت پاسخ شفاف از پزشک معالجی که خانواده این بیمار ادعای کم کاری به او را نسبت می‌دهند، گفت: این پزشک تمایلی به گفت‌وگو و پاسخگویی ندارد. ما منکر کم‌کاری نیستیم و شاید این ادعا در مورد خود ما هم گاهی مطرح شود، اما نظر بیمارستان باغملک این است که در دو مرحله مراجعه این بیمار، خدمات درمانی لازم توسط پزشک متخصص و عمومی به شخص مورد نظر ارائه شده است و تداخل دارویی صورت نگرفته و با توجه به اعلام نیاز به تشخیص درمانی در مراحل بالاتر، بیمار به اهواز اعزام شد.

جاودان زاده در پاسخ به ادعای این خانواده که بیمار با توجه به شرایطی که داشته، به جای مراقبت‌های ویژه در بیمارستان، با نظر پزشک و با وضعیت غیرعادی ترخیص می‌شود؟ گفت: تشخیص اینکه در چه وضعیتی بیمار را ترخیص کرده‌اند با پزشک متخصص اوست.

«بهروز فرج اللهی» فرماندار شهرستان باغملک گفت: اگر در این خصوص کم‌کاری صورت گرفته باشد، این حق برای خانواده این بیمار محفوظ است تا از طریق قانونی موضوع شکایت خود را پیگیری کنند.

آخرین اخبار «حوادث خوزستان» را در صفحه حوادث خوزستان و حوادث اهواز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر