زمان مطالعه: 4 دقیقه

آمار کشته شدگان زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه  از ۴۴۰۰ نفر گذشت

زلزله بزرگو و ویرانگر روز گذشته ترکیه و سوریه تاکنون بیش از ۴۴۰۰ کشته و حدود ۲۰ هزار مصدوم برجای گذاشته است.
18 بهمن 1401
شناسه : 94414
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94414
344+
بالا
زلزله بزرگو و ویرانگر روز گذشته ترکیه و سوریه تاکنون بیش از ۴۴۰۰ کشته و حدود ۲۰ هزار مصدوم برجای گذاشته است.

حادثه 24 -  زلزله بزرگو و ویرانگر روز گذشته ترکیه و سوریه تاکنون بیش از ۴۴۰۰ کشته و حدود ۲۰ هزار مصدوم برجای گذاشته است.

زلزله ویرانگر روز گذشته ترکیه با ۷.۸ ریشتر بزرگی، بزرگترین زلزله قرن ترکیه بود که در سوریه نیز تلفات و خسارات زیادی برجای گذاشته است و علاوه بر این دو کشور در لبنان و عراق هم احساس شده است.

 در پی وقوع زلزله سران و رهبران کشورهای مختلف جهان ضمن ارسال پیام‌های تسلیت، برای اعزام نیرو و تجهیزات اعلام آمادگی کردند که از ایران نیز شش تیم پزشکی و امدادی هلال‌احمر شب گذشته برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله اعزام شدند .

با گذشت بیش از ۳۰ ساعت از وقوع زلزله مرگبار، فعالیت و تلاش تیم‌های امداد و نجات در مناطق زلزله زده برای نجات کسانی که زیر آوار مانده‌اند در حالی ادامه دارد که سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تعداد قربانیان زمین‌لرزه بزرگ جنوب ترکیه و شمال‌غرب سوریه ممکن است حتی هشت برابر شود.

به نقل از شبکه خبری بی بی سی، بامداد دوشنبه - ۶ فوریه، دو زلزله قوی محدوده بزرگی از جنوب ترکیه و در نزدیکی مرز این کشور با شمال‌غرب سوریه را لرزاند و بنابر گزارش‌ها تاکنون دست کم منجر به کشته شدن بیش از ۴۴۰۰ نفر در این دو کشور شده است.

یونس سزر، رئیس سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) در گفتگو با رسانه‌ها در مرکز این سازمان در آنکارا درباره آخرین آمار مربوط به تلفات انسانی زلزله‌های روز دوشنبه در استان قهرمان‌ماراش گفت: شمار جان‌باختگان زلزله تاکنون به ۲۹۲۱ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه ۶۵ کشور جهان برای اعزام تیم‌های امداد و نجات به منطقه اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: بر اثر زلزله ۱۵ هزار و ۸۳۴ نفر نیز در این کشور مصدوم شده اند.

سزر با اشاره به ادامه پس‌لرزه‌ها، گفت: پس از زلزله‌های اصلی ۲۴۳ پس لرزه در منطقه به وقوع پیوسته است. هم اکنون شمار زیادی از وزرای هیات دولت، ۳۰ استاندار و ۴۷ فرماندار درحال مدیریت عملیات‌های امداد و نجات و اسکان مردم منطقه هستند.

سزر با بیان اینکه انتقال پرسنل، مواد غذایی و وسایل مورد نیاز به مناطق محل حادثه ادامه دارد، افزود: بخشی از محموله‌ها از طریق هوایی به منطقه ارسال می‌شوند.

هم اکنون ۱۶ هزار و ۴۰۰ نیروی جستجو و نجات و نزدیک به ۵۰۰۰ خودرو و تجهیزات ساختمانی در منطقه مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی با بیان اینکه ۶۵ هزار چادر برای رفع نیاز به سرپناه به منطقه ارسال شده، ادامه داد: همچنین بیش از ۳۰۰ هزار تخته پتو نیز به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

همچنین شبکه الجزیره گزارش کرد: شمار قربانیان زمین لرزه در سراسر مناطق زلزله زده سوریه به ۱۵۰۴ کشته و ۳۵۴۸ زخمی رسیده است.

فؤاد اوکتای، معاون رئیس‌جمهوری ترکیه نیز بامداد امروز (سه‌شنبه) در گزارشی اعلام کرد که تاکنون ۷ هزار و ۸۴۰ نفر از زیر آوارهای زلزله جنوب این کشور نجات یافته‌اند.

در پی وقوع زلزله اردوغان یک هفته عزای عمومی اعلام کرد و گفت: پرچم کشورمان تا یکشنبه ۱۲ فوریه در داخل و تمامی نمایندگی‌های سیاسی‌مان در خارج از کشور به حالت نیمه افراشته در خواهد آمد.

تازه ترین رویدادهای جهان را در صفحه اخبار جهان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر