زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات جان ۱۴ نفر دچار گازگرفتگی در دزفول

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول: از آغاز فصل سرما تاکنون نیرو‌های امدادی اورژانس جان ۱۴ شهروند دچار گازگرفتگی در این شهرستان نجات دادند.
09 بهمن 1401
شناسه : 94223
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94223
240+
بالا
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول: از آغاز فصل سرما تاکنون نیرو‌های امدادی اورژانس جان ۱۴ شهروند دچار گازگرفتگی در این شهرستان نجات دادند.

حادثه 24 -  رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول: از آغاز فصل سرما تاکنون نیرو‌های امدادی اورژانس جان ۱۴ شهروند دچار گازگرفتگی در این شهرستان نجات دادند.

رضا معمارزاده گفت: کارشناسان اورژانس ۱۱۵ دزفول از آغاز فصل سرما تاکنون ۸ مأموریت گازگرفتگی انجام و جان ۱۴ نفر را نجات داده اند.نجات جان ۱۴ شهروند دچار گازگرفتگی در دزفول

وی با بیان اینکه در این مدت فوت ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در شهرستان نداشتیم، افزود: مقایسه آمار‌ها نشان دهنده کاهش ۱۹ درصدی گازگرفتگی نسبت به مدت مشابه پارسال است.

معمارزاده علائم گازگرفتگی در مراحل و ساعت‌های اولیه را تقریباً شبیه به علائم سرماخوردگی عنوان کرد و ادامه داد: این علائم شامل؛ ضعف و بی‌حالی، سردرد، سرگیجه، سوزش بینی و گلو هستند که باعث می‌شود افراد به این عارضه مشکوک نشده و کاری مناسب برای رفع این مشکل انجام ندهند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول می‌گوید: به‌محض بروز علائم اولیه که به‌صورت هم‌زمان در یک یا چند نفر از اعضای حاضر در محل دیده می‌شود، باید بلافاصله در‌ها و پنجره‌ها برای ورود هوای تازه باز شوند و در صورت امکان نیز فرد مسموم از محل خارج و سپس با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود، همچنین افراد تا رسیدن آمبولانس بر بالین افراد مسموم به توصیه‌های کارشناسان مرکز ارتباطات ۱۱۵ در پشت خطوط تلفن عمل کنند.

معمارزاده تاکید کرد: به‌منظور پیشگیری از گازگرفتگی، شهروندان باید در انتخاب دودکش مناسب دقت کرده و قبل از فعال کردن سیستم‌های گرمایشی نیز مسیر ورودی و خروجی دودکش‌ها را چک کنند و بروز هر گونه علائم یکسانی در افراد خانواده همانند سرگیجه، سردرد، آبریزش بینی و حالت تهوع را جدی بگیرند.

آخرین اخبار «حوادث خوزستان» را در صفحه حوادث خوزستان و حوادث اهواز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر