زمان مطالعه: 4 دقیقه

اجاره اراذل و اوباش برای آتش زدن خانه و خودرو مدیران جدید یک شرکت دولتی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری اراذل و اوباش اجاره‌ای که با دریافت مبالغ کلان از سوی مدیران سابق یک شرکت دولتی اقدام به ایجاد آزار و اذیت و مزاحمت برای مدیران جدید این شرکت کرده بودند، خبر داد.
05 بهمن 1401
شناسه : 94094
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/94094
395+
بالا
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری اراذل و اوباش اجاره‌ای که با دریافت مبالغ کلان از سوی مدیران سابق یک شرکت دولتی اقدام به ایجاد آزار و اذیت و مزاحمت برای مدیران جدید این شرکت کرده بودند، خبر داد.

حادثه 24 -  فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری اراذل و اوباش اجاره‌ای که با دریافت مبالغ کلان از سوی مدیران سابق یک شرکت دولتی اقدام به ایجاد آزار و اذیت و مزاحمت برای مدیران جدید این شرکت کرده بودند، خبر داد.

سردار حسین رحیمی در با اشاره به جزئیات این پرونده گفت:‌ مدتی قبل شکایاتی از اقدامات مجرمانه تعدادی از اراذل و اوباش علیه مدیران، کارمندان و اعضای خانوادهم مدیران یک شرکت دولتی به پلیس پایتخت مخابره شد و در همین راستا نیز رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران پلیس اطلاعات تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده علیه مدیران، کارمندان و اعضای خانواده مدیران این شرکت اظهارکرد:‌ به آتش کشیدن خانه مدیرعامل جدید، به آتش‌کشیدن خودروی منشی شرکت، ضرب و شتم شدید پسر یکی از مدیران این شرکت و ... از جمله اقداماتی بود که در نقاط مختلفی از کشور از سوی این افراد انجام شده بود. به همین دلیل نیز رسیدگی به این پرونده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد. به خصوص آنان در این شرکت حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر مشغول به کار بودند و این احتمال وجود داشت که این اقدامات علاوه بر امنیت روانی، امنیت شغلی آنان را نیز به مخاطره بیاندازد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در حین رسیدگی به این پرونده، ماموران متوجه شدند که مدیران قبلی این هولدینگ به تازگی برکنار شده و تخلفات مالی گسترده‌ای نیز داشته‌اند، اظهارکرد:‌تحقیقات تکمیلی ماموران حاکی از آن بود که اراذل و اوباش مذکور به احتمال زیاد با مدیران قبلی این شرکت در ارتباط بوده و از طرف آنان اجیر شده‌اند.

رحیمی با بیان اینکه با مجموع اقدامات انجام شده سرنخ‌های بیشتری از این پرونده کشف شد، گفت:‌ در همین راستا مخفیگاه این افراد علاوه بر تهران در سه استان ایلام، مرکزی و مازندران نیز مورد شناسایی قرار گرفته و مجوز قضایی برای دستگیری آنان اخذ شد. عملیات پیچیدگی زیادی داشت از جمله اینکه ماموران تنها حدود ۴۵ دقیقه فرصت داشتند تا عملیات خود را به شکل همزمان در چهار استان اجرا کنند و اگر یکی از این ماموریت‌ها شکست می‌خورد، احتمال شکست دیگر ماموریت‌ها نیز وجود داشت. در نهایت هم با هوشیاری ماموران و یاری خداوند، عملیات هماهنگ ظرف مدت ۴۰ دقیقه به اجرا درآمد و هر چهار متهم در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این افراد به تهرانم منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفتند، گفت: همچنین سوابق این افراد نیز مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد اراذل دستگیر شده جزو اوباش سطح یک تهران هستند. یعنی هرکدام برای خود نوچه‌هایی هم داشتند. همچنین مشخص شد که یکی از دستگیرشدگان که به عنوان لیدر این گروه فعالیت داشت، سابقه دستگیری و حضور در زندان را هم داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اعترافات متهمان دستگیر شده، گفت:‌ این افراد تحت بازجویی قرار گرفته و در نهایت به جرم خود اعتراف کردند. اعترافات آنان همچنین اثبات کرد که شک پلیس مبنی بر ارتباط این افراد با مدیران سابق این شرکت درست بوده و مدیران اسبق آنان را اجیر کرده‌اند تا به زور تهدید و زهرچشم گرفتن از مدیران جدید بر فسادهای خود سرپوش بگذارند.

رحیمی با بیان اینکه مدیران قبلی این شرکت بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان تخلف مالی داشتند، گفت:‌ هنگامی که مدیران جدید از این موضوع باخبر می‌شوند، مدیران قبلی اقدام به تهدید و ترساندن آنها با کمک گرفتن از اراذل و اوباش کرده بودند. این اوباشگران هم در ازای دریافت مبلغ ۸۰ میلیون تومان به ازای هر فردی که مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند در نخستین اقدام خود خانه مدیرعامل جدید را به آتش‌ کشیدند. همچنین پسر ۲۵ ساله یکی از مدیران این شرکت را در شمال کشور به قصد کشت با قمه مورد ضرب و جرح قرار دادند، به طوری که این فرد به شکل معجزه‌آسایی نجات یافت و قمه تا عمق ۱۵ سانتی متر از ناحیه قلبش را شکافته بود.

وی اضافه کرد:‌ منشی شرکت نیز اطلاعات زیادی از آنچه که در شرکت رخ داده بود، داشت. در همین راستا نیز این افراد او راهم تهدید کرده و خودرویش را به آتش کشیدند. یکی از کارکنان این شرکت را هم در غرب تهران مورد ضرب و جرح با قمه قرار دادند.

رحیمی با بیان اینکه در مجموع این اراذل و اوباش اجیر شده چهار نفر از افراد مرتبط با این شرکت را مورد حمله و خسارت قرار دادند، گفت:‌ در مجموع این چهار تن از اراذل و اوباش در این پرونده دستگیر شدند که رسیدگی به جرم آنان و تحقیقات تکمیلی در خصوص آنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره رسیدگی به پرونده تخلفات مالی شرکت مذکور نیز به ایسنا گفت:‌ پرونده فساد مالی در این شرکت نیز تحت بررسی از سوی همکاران من قرار دارد. اسناد و مدارک دال بر اختلاس هم به دست آمده و وکلا پیگیر آن هستند. 

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر