زمان مطالعه: 5 دقیقه

دستگیری قاتل سریالی شیراز در کرمان/ او تاکنون به قتل 4 نفر اعتراف کرده است

مرد جنایتکار و همدستش که در جریان سرقت گوسفندان عشایر در استان فارس، 4نفر را بی‌رحمانه به قتل رسانده بودند با تلاش گسترده پلیس دستگیر شدند.
01 بهمن 1401
شناسه : 93902
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/93902
542+
بالا
مرد جنایتکار و همدستش که در جریان سرقت گوسفندان عشایر در استان فارس، 4نفر را بی‌رحمانه به قتل رسانده بودند با تلاش گسترده پلیس دستگیر شدند.

حادثه 24 -  مرد جنایتکار و همدستش که در جریان سرقت گوسفندان عشایر در استان فارس، 4نفر را بی‌رحمانه به قتل رسانده بودند با تلاش گسترده پلیس دستگیر شدند. سارق بی‌رحم در جریان یکی ازجنایت‌هایش مردی را مقابل چشمان همسرش به قتل رسانده و اقدام به سرقت گوسفندان او کرده بود.

مهرماه امسال مأموران پلیس شیراز در جریان جنایتی هولناک قرار گرفتند. در این جنایت، یکی از عشایر هنگام چرای گوسفندانش هدف حمله سارقان قرار گرفته و مقابل چشمان همسرش به ضرب گلوله دزدان به قتل رسیده بود. با حضور تیم جنایی در محل حادثه معلوم شد که آن روز، مقتول و همسرش که از عشایر استان فارس هستند، در مراتع اطراف شیراز در حال چرای گوسفندان‌شان بودند که سارقان سوار بر یک نیسان آبی به سراغ آنها رفتند. یکی از دزدان سلاح شکاری در دست داشت و به محض رسیدن به محل چرای گوسفندان، با اسلحه شروع به تهدید زوج جوان کرد. او و همدستش قصد سرقت گوسفندان را داشتند اما مرد جوان که گوسفندانش همه دارایی‌اش بودند شروع به مقاومت در برابر دزدان کرد و همان لحظه بود که سارق مسلح با شلیک گلوله او را مقابل چشمان همسرش به قتل رساند. دزدان سپس دست و پای زن جوان را بسته و با خیال راحت شروع به انتقال گوسفندها به‌خودروی نیسان کردند و پس از این سرقت مرگبار از محل گریختند. دقایقی پس از فرار آنها بود که زن جوان توانست دست و پایش را باز و ماجرای این سرقت هولناک را به پلیس گزارش دهد.

سرقت‌های مرگبار

تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس مأمور رسیدگی به این پرونده شدند و تحقیقات گسترده برای شناسایی و دستگیری عامل این جنایت و همدستش شروع شد. آنها در جریان بررسی‌های تخصصی متوجه جنایت‌های مشابهی شدند که بین ماه‌های مرداد تا مهر در شهرستان فیروزآباد استان فارس رخ داده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که پیش از این نیز 3نفر از عشایر زمانی که در حال چرای دام‌هایشان در مراتع اطراف فیروزآباد بوده‌اند، قربانی دزدان شده و سارقان مسلح پس از قتل آنها، اقدام به سرقت گوسفندان کرده و از محل گریخته بودند. بررسی‌های تخصصی از این حکایت داشت که در همه این جنایت‌ها، سارقان با استفاده ازیک نیسان آبی به محل چرای گوسفندان رفته، با اسلحه اقدام به تهدید عشایر کرده و نقشه سرقت را عملی می‌کردند. آنها در جریان سرقت‌هایشان اگر با مقاومت طعمه‌هایشان روبه‌رو می‌شدند، آنها را به ضرب گلوله به قتل رسانده و پس از سرقت گوسفندان متواری می‌شدند.

شاهدان عینی

هر چه تحقیقات کارآگاهان جلوتر می‌رفت، سرنخ‌های بیشتری از این سرقت‌های مرگبار به‌دست می‌آمد. سرقت‌هایی که باعث به‌وجود آمدن جوی از وحشت در میان عشایر استان فارس شده و آرامش را از آنها گرفته بود. کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس در ادامه بررسی‌هایشان متوجه شدند که دزدان برخی از سرقت‌ها را بدون ارتکاب جنایت رقم زده بودند. آنها در جریان 2سرقت، توانسته بودند با تهدید عشایری که در حال چرای گوسفندانشان بودند، دست و پای آنها را بسته و پس از سرقت گوسفندان، از محل فرار کنند. گفته‌های مالباختگان، سرنخ‌های مهمی در اختیار تیم جنایی قرار داد که در نهایت باعث شناسایی عامل اصلی این سرقت‌های مرگبار شد.

دستگیری در کرمان

تیم‌ ‌تحقیق توانسته بود مظنون اصلی این جنایات را شناسایی کند اما هیچ ردی از او نبود. کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند که این مرد اواخر مهرماه اقدام به سرقت یک خودرو و با استفاده از آن راهی استان کرمان شده است. مسیر حرکت مظنون اصلی ردگیری و هماهنگی‌های لازم با پلیس کرمان برای به دام انداختن وی انجام شد. چند روز پیش این خودرو در شهرستان فهرج استان کرمان از سوی پلیس شناسایی شد و مأموران در جریان یک عملیات ضربتی، آن را متوقف و راننده‌اش را دستگیر کردند. با کشف یک قبضه سلاح شکاری در داخل این خودرو، راننده که مظنون اصلی سرقت‌های مرگبار در استان فارس بود بازداشت و برای تحقیقات به پلیس آگهی شیراز منتقل شد.

قاتل سریالی

با دستگیری مظنون اصلی قتل 4نفر از عشایر در استان فارس، مأموران محل زندگی او را شناسایی کردند ودر بازرسی آنجا یک سلاح شکاری دیگر که در تعدادی از جنایت‌‌ها از آن استفاده شده بود، کشف شد. در این شرایط متهم دستگیر شده که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به 6فقره سرقت مسلحانه احشام اعتراف کرد و گفت که در 4سرقت، زمانی که با مقاومت صاحبان احشام روبه‌رو شده با سلاح شکاری به آنها شلیک کرده و این افراد را به قتل رسانده است. او همچنین مدعی شد که در جریان این سرقت‌های مرگبار یک همدست داشته که این فرد نیز از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد. همچنین در ادامه رسیدگی به این پرونده 2نفر دیگر به اتهام معاونت در سرقت‌های مرگبار و همکاری با متهم اصلی دستگیر شدند و مأموران موفق شدند 2مالخری را که گوسفندان مسروقه را از قاتل و همدستش می‌خریدند بازداشت کنند.به‌گفته سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس، عامل اصلی جنایت مردی 30ساله و همدستش 20ساله است. این مرد اعتراف کرد که از مردادماه تا اواخر مهرماه، 4فرد 20، 50، 57و 60ساله را هنگام سرقت احشام به قتل رسانده است که یکی از این سرقت‌های مرگبار در اطراف شیراز رقم خورد و 3سرقت مرگبار دیگر در حوالی شهرستان فیروز آباد. فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه آرامش عشایر زحمتکش استان خط قرمز پلیس است و مأموران با سارقانی که آرامش این عزیزان را به خطر بیندازند به‌شدت مقابله خواهد کرد، افزود: خوشبختانه با دستگیری سارق جنایتکار و همدستانش، آرامش به عشایر استان بازگشت و هم‌اکنون تحقیقات پلیسی برای مشخص شدن تمامی اقدامات مجرمانه قاتل و همدستانش ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث فارس» را در صفحه حوادث فارس و حوادث شیراز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر