زمان مطالعه: 3 دقیقه

نجات مرد طلافروش از چنگال آدم ربایان در اراک

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری ۴ نفر اعضای یک باند آدم ربایی خبر داد.
26 دی 1401
شناسه : 93779
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/93779
307+
بالا
فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری ۴ نفر اعضای یک باند آدم ربایی خبر داد.

حادثه 24 -  فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری ۴ نفر اعضای یک باند آدم ربایی خبر داد.

سردار  هادی رفیعی کیا  در تشریح این خبر بیان کرد: در اوایل آذرماه سال جاری خانمی به پلیس آگاهی استان مرکزی مراجعه و اظهار کرد که همسرش ناپدید شده است که موضوع با توجه به اهمیت، به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

 وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال ربوده شدن فرد ناپدید شده به دلایل شخصی، پرونده ای تشکیل و تیمی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان مرکزی بررسی موضوع را آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که فرد ربوده شده طلافروش است و احتمال ربوده شدن او از نظر ماموران پلیس قطعی و بررسی های میدانی برای شناسایی فرد یا افراد آدم ربا شروع شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی با اشاره به سرعت عمل پلیس و رهایی فرد ربوده شده از دست افراد آدم ربا و ناکامی سارقان از سرقت طلا خاطرنشان کرد: موضوع دستگیری اعضای باند با توجه به اینکه آدم رباها پس از آزادی گروگان، متواری شدند در دست بررسی و پیگیری ویژه کارآگاهان قرار گرفت.

سردار رفیعی کیا تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی ردی از متهمان در استان های مختلف بدست آمد و با توجه به پراکندگی سارقان، اقدامات پلیس به یکی از این افراد که در حوزه استان مرکزی مخفی شده بود متمرکز شد.

وی با اشاره به دستگیری فرد مظنون پس از مدتی تعقیب و مراقبت در عملیاتی منسجم ازسوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیری به ربودن فرد مذکور با همدستی ۳ نفر دیگر اعتراف کرد.

رئیس پلیس استان مرکزی با بیان اینکه متهمان در شهرهای اراک، شازند، قم و شهریار مخفی شده بودند افزود: در عملیات های جداگانه این افراد دستگیر و به پلیس آگاهی استان مرکزی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به کشف یک قبضه سلاح کمری به همراه دو تیغه خشاب و ۱۲ فشنگ جنگی و یک دستگاه شوکر برقی در بازرسی از مخفیگاه متهمان ادامه داد: متهمان در ادامه اظهارات خود اذعان کردند پس از شناسایی طعمه، تحت عنوان مامور به این فرد مراجعه کرده و با طرح این ادعا که حکم دستگیری وی را دارند، با این ترفند اقدام به ربودن او کردند.

سردار رفیعی کیا در پایان با بیان اینکه متهمان پرونده با صدور قرار قانونی و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند از شهروندان بویژه کسبه خواست در صورت مراجعه افراد ناشناس تحت عنوان مامور ابتدا هویت فرد را محرز و سپس با وی همکاری کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ استان اطلاع دهند.

آخرین اخبار «حوادث مرکزی» را در صفحه حوادث مرکزی و حوادث اراک حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر