زمان مطالعه: 2 دقیقه

جزئیات تازه از سقوط هواپیمای مسافربری با 68 کشته

سقوط هواپیمای مسافربری با 72سرنشین پیش از فرود در فرودگاهی در شهر پوکارا در نپال جان دست‌کم 68نفر را گرفت.
26 دی 1401
شناسه : 93769
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/93769
379+
بالا
سقوط هواپیمای مسافربری با 72سرنشین پیش از فرود در فرودگاهی در شهر پوکارا در نپال جان دست‌کم 68نفر را گرفت.

حادثه 24 -  سقوط هواپیمای مسافربری با 72سرنشین پیش از فرود در فرودگاهی در شهر پوکارا در نپال جان دست‌کم 68نفر را گرفت.

این هواپیمای ای‌تی‌آر72 از شهر کاتماندو عازم شهر توریستی پوخارا بود که پیش از فرود در باند فرودگاه سقوط کرد. ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که هواپیما پیش از سقوط بر فراز منطقه‌ای مسکونی و پرجمعیت پرواز می‌کرد اما در نهایت در منطقه‌ای خالی از سکنه سقوط کرد.

دیوتا کال، یکی از شاهدان این حادثه به خبرنگاران گفته است: حدود ساعت11صبح (به وقت محلی) بود که این حادثه رخ‌داد. من دیدم که وقتی هواپیما در حال سقوط بود، خلبان تمام تلاش خود را کرد که در منطقه مسکونی سقوط نکند. هواپیما با اینکه کاملا به زمین نزدیک شده بود اما به هیچ خانه‌ای اصابت نکرد و در یک فضای خالی از سکنه، پشت رودخانه به زمین برخورد کرد و همزمان صدایی مهیب و دود و آتش به آسمان بلند شد.

به‌غیر از خدمه، این هواپیما 68مسافر داشت که 53نفر از آنها نپالی بودند و بقیه اهل کشورهای هند، روسیه، کره‌جنوبی، ایرلند، استرالیا، آرژانتین و فرانسه بودند.

محل سقوط هواپیما، جایی بین فرودگاه قدیم و جدید شهر پوکاراست و گفته می‌شود که هواپیما تنها 5/1 کیلومتر تا فرودگاه مقصد فاصله داشت که ناگهان تماس خلبان با برج مراقبت قطع شد و دقایقی بعد هواپیما سقوط کرد. این حادثه مرگبارترین حادثه هوایی در 3دهه اخیر در کشور نپال است و بنابر اطلاعات منتشر شده، هواپیمای سقوط کرده از نوع ای‌تی‌آر72 بوده و 15سال از عمر آن می‌گذشته است.

به‌دنبال این حادثه صدها سرباز ارتش و نیروی امدادی در محل سقوط حاضر شدند و جست‌وجو برای پیدا کردن اجساد قربانیان را آغاز کردند. تا عصر دیروز اعلام شد که در این حادثه دست‌کم 68نفر از سرنشینان هواپیما جان‌‌باخته‌اند و از سرنوشت بقیه، خبری منتشر نشده است.

تازه ترین رویدادهای جهان را در صفحه اخبار جهان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر