زمان مطالعه: 9 دقیقه

شبیخون پلیس به بیش از ۱۲۰۰ خلافکار در تهران

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری بیش از ۱۲۰۰ مجرم در پایتخت خبر داد.
25 دی 1401
شناسه : 93739
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/93739
332+
بالا
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری بیش از ۱۲۰۰ مجرم در پایتخت خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس پایتخت از دستگیری بیش از ۱۲۰۰ مجرم در پایتخت خبر داد.

 

سردار حسین رحیمی، در اجرای طرح مشترک کاشف و رعد پلیس پایتخت که با محوریت پلیس‌های آگاهی، پیشگیری، یگان امداد و امنیت اقتصادی در مقر مرکزی پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: این بار دو طرح رعد و کاشف را به طور همزمان و مشترک با هم برگزار کردیم. همکاران من در اجرای این طرح‌ها و پس از روزها و ساعت‌ها انجام کار اطلاعاتی، فاز عملیاتی این طرح‌ها را طی ۴۸ ساعت گذشته اجرا کردند.

وی با بیان اینکه مجموعا ۱۲۶۳ نفر در این دو طرح دستگیر شدند، ادامه داد: در طرح رعد که این شصت و دومین مرحله از اجرای آن بود، مجموعا ۸۴۱ سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شدند. در طرح کاشف پلیس آگاهی نیز ۴۲۲ سارق و مجرم حرفه‌ای و سابقه دار شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه برخی از افراد دستگیر شده به شکل باندی فعالیت داشتند، گفت: در همین راستا نیز چندین بار سرقت و ارتکاب اعمال مجرمانه نیز منهدم شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود:در همین راستا نیز ده هاباند که اعضای آن مرتکب جرائمی چون قتل، سرقت مسلحانه، تجاوز و زورگیری و ... شده بودند، منهدم شد. کشف حدود ۱۰ قبضه سلاح گرم از دستگیر شدگان نیز از دیگر دستاوردهای این طرح بود. چهار قبضه سلاح نیز در طرح رعد کشف شد. تمامی این سلاح‌ها در سرقت‌های مسلحانه توسط این افراد مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به گفته وی بر اساس اعترافات اولیه مجرمان دستگیر شده دو هزار ۶۲۸ فقره سرقت در طرح کاشف و دو هزار و ۵۸ فقره سرقت در طرح رعد کشف شده است که البته تحقیقات در مورد دیگر جرائم دستگیرشدگان ادامه دارد.

رحیمی همچنین از دستگیری ۳۰ باند سرقت خرد نیز خبر داد و گفت: در اجرای طرح رعد ۵۲ پاتوق سارقان، چهار پاتوق مالخران و ۱۰ پاتوق اوباش و ۹۴ پاتوق فروشندگان مواد مخدر منهدم شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ۲۵ نفر از محکومان متواری و تحت تعقیب محاکم قضایی نیز در طرح کاشف دستگیر شدند، گفت: ۲۱ نفر از این افراد نیز در طرح رعد دستگیر شدند و مجموعا ۴۶ فرد محکوم و تحت تعقیب محاکم قضایی بازداشت شده است.

وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی نیز در طرح کاشف مشارکت داشت، گفت: همکاران با تشکیل ۱۳۲ فقره پرونده در خصوص قاچاقچیان کالا موفق شدند بالغ بر دو میلیون و ۸۴۰ هزار انواع کالای قاچاق را کشف کنند.

رحیمی از کشف ۳۲۶ هزار و ۴۰۰ لیتر فرآورده نفتی قاچاق نیز خبر داد و گفت: ۵۴ خودروی قاچاق بر توقیف و ۱۴۹ نفر از قاچاقچیان کالا نیز دستگیر کردند و سه انبار بزرگ که تخلفاتی همچون احتکار و وجود کالای قاچاق را داشتند پلمب شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ارزش کل کالای قاچاق مکشوفه بالغ بر ۱۲۳ میلیارد تومان است، گفت: همکاران من در حوزه برخورد با جرایم اقتصادی با رسیدگی به ۴۸ پرونده در حوزه‌های مختلف جرایم اقتصادی، موفق شدند ۶۰ نفر متهم را دستگیر کنند و ارزش اموال برگردانده شده به بیت المال بالغ بر هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان است.

وی در ادامه به تشریح برخ از پرونده‌های رسیدگی شده در این طرح پرداخت و با اشاره به شناسایی و دستگیری باند مخوف پنج نفره سارقان مسلح که از کارگاه‌ها و گاراژها سرقت کرده بودند، گفت: متأسفانه این افراد در یکی از سرقت‌ها یک نفر را در حین سرقت به قتل رسانده بودند. این باند اعضای آن از سارقان سابقه دار تهران بودند، اقدام به سرقت لوازم گران بهای خودرو و موتورسیکلت  کرده بودند که در مجموع از این باند سه قبضه سلاح کشف شد و تا این لحظه به یک فقره قتل و ۱۳ فقره سرقت مسلحانه اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: باند چهار نفره آدم ربایی که با استفاده از یک دستگاه پژو ۴۰۵ از جلوی بیمارستان فردی را ربوده و از خانواده وی مبلغ چهار میلیارد درخواست وجه کرده بودند که نیز شناسایی و با دستگیری اعضایش منهدم شد. تیم‌های ویژه پلیس وارد عمل شدند و گروگان را در حالی که در یکی از باغات شهریار نگهداری می‌شد، سالم آزاد و هر چهار نفر آدم ربا را دستگیر کردند.

وی از انهدام باند سه نفره سرقت مسلحانه و به عنف از منازل مردم در تهران خبر داد و اظهار کرد: این باند بیشتر در محدوده شمال تهران و با استفاده از دو قبضه سلاح کمری اقدام به این قبیل اقدامات مجرمانه کرده بودند که با اقدامات ویژه پلیس آگاهی هر سه نفر دستگیر شدند.

رحیمی با اشاره به شناسایی و دستگیری باند چهار نفره سارقان به عنف گفت: این افراد به همراه یک قبضه سلاح و مقادیر زیادی قمه که یکی از این قمه‌ها آغشته به خون بود، اقدام به زورگیری، سرقت به عنف و سرقت مسلحانه می‌کردند.

رئیس پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری ۳۰ نفر از سارقان منزل که در قالب هفت باند حرفه‌ای فعالیت می‌کردند، نیز خبر داد و گفت: اغلب این افراد سابقه دار بودند و تا این لحظه به ۳۰ فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

وی در ادامه ابا بیان اینکه باند سارقان خودروهای شاسی بلند در غرب تهران نیز منهدم شده است، اعضای باند ۹ نفره سارقان موتورسیکلت نیز شناسایی و دستگیر شدند و تا این لحظه ۳۵ دستگاه موتورسیکلت از آنان کشف شد.

رحیمی با اشاره به شناسایی و دستگیری پنج باند فعال در حوزه شرکت‌های هرمی گفت: این باندها معمولاً افراد جویای کار را شناسایی می‌کردند و با وعده‌های دروغین بسیاری از این افراد را در دفتر خود محبوس می‌کردند که اعضای آن دستگیر شدند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر