زمان مطالعه: 1 دقیقه

مرد روستایی فرشته نجات بیماران شد

اعضای بدن ناصر نورانی، ۵۱ ساله، اهل روستای شیران و ساکن اردبیل که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.
20 دی 1401
شناسه : 93606
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/93606
306+
بالا
اعضای بدن ناصر نورانی، ۵۱ ساله، اهل روستای شیران و ساکن اردبیل که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

حادثه 24 -  اعضای بدن ناصر نورانی، ۵۱ ساله، اهل روستای شیران و ساکن اردبیل که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: زنده یاد نورانی که به دنبال خونریزی مغزی ناشی از فشار خون بالا در بخش آی. سی. یو جراحی بیمارستان فاطمی بستری شده بود، به رغم مراقبت‌های درمانی دچار مرگ مغزی شد.

علی محمدیان اردی افزود: زنده‌یاد نورانی به رغم مراقبت‌های درمانی، پس از بروز علائم مرگ مغزی و با تشخیص و تایید توسط متخصصان و کوردیناتور‌های واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده وی، بامداد امروز برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

زنده یاد نورانی سیززدهمین ایثارگر استان اردبیل در سال ۱۴۰۱ است که اعضای وی با رضایت خانواده به نیازمندان اهدا شد.

استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

آخرین اخبار «حوادث اردبیل» را در صفحه حوادث اردبیل حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر