زمان مطالعه: 2 دقیقه

شکایت زنی از پسر خاله اش به خاطر تهدید به انتشار عکس های خصوصی و اخاذی

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی خبرداد که با تهدید و اخاذی قصد انتشار تصاویر شاکیه را داشت.
11 دی 1401
شناسه : 93333
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/93333
359+
بالا
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی خبرداد که با تهدید و اخاذی قصد انتشار تصاویر شاکیه را داشت.

حادثه 24 -رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری فردی خبرداد که با تهدید و اخاذی قصد انتشار تصاویر شاکیه را داشت.

سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: برابر شکایت یکی از شهروندان مبنی بر ساخت حساب کاربری جعلی و سوء استفاده از تصاویر وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران افزود: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی، مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام و ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به تهدید واخاذی از شاکیه نموده است.

این مقام انتظامی گفت: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، معلوم شد که متهم پسر خاله شاکیه می‌باشد و با هماهنگی مرجع قضایی، وی دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.

سرهنگ موسوی در ادامه افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر جرم خود شد، ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود، بیان کرد از تهدید به انتشار تصاویر خصوصی قصد داشتن رابطه نامتعارف با شاکیه را داشتم. رئیس پلیس فتا غرب استان تهران با بیان اینکه کاربران در شبکه‌های اجتماعی هیچ گونه تصاویر خصوصی را بار گذاری نکنید و با افراد ناشناس عکس‌های خود و خانواده خود را به اشتراک نگذارید، گفت: برابر قانون هرگونه توهین، هتک حیثیت و یا انتشار تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و با مجرمین برابر قوانین جاری برخورد قضائی خواهد شد.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از هموطنان خواست: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی مراجعه نمایند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر