زمان مطالعه: 3 دقیقه

کلاهبرداری باند 7 نفره اسکیمری در مازندران

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۷ نفر کلاهبردارنی که اقدام به کپی کردن کارت شهروندان و برداشت از حسابشان می‌کردند، خبر داد.
11 دی 1401
شناسه : 93323
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/93323
269+
بالا
رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۷ نفر کلاهبردارنی که اقدام به کپی کردن کارت شهروندان و برداشت از حسابشان می‌کردند، خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۷ نفر کلاهبردارنی که اقدام به کپی کردن کارت شهروندان و برداشت از حسابشان می‌کردند، خبر داد.

سامع خورشاد در تشریح این خبر، اظهار کرد: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیرمجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مال باختگان توسط کلاهبرداران به وسیله دستگاه اسکیمر کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند.

خورشاد تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در میدان تره‌بار شهرهای مختلف مازندران داشته و با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی برداری از کارت عابر آن‌ها می‌کردند.

رئیس پلیس فتا مازندران، ادامه داد: بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفایشان مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرمان سایبری دستگیر و ادله دیجیتال جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه متهمان به جرم ارتکابی معترف شدند و اظهار کردند که عابربانک کارت شهروندان را کپی و با آن‌ها لوزام خانگی خریداری کرده‌اند.

این مسئول، گفت: کارشناسان مبلغ سرقت شده ازحساب‌های بانکی بیش از ده‌ها نفر شهروند و همچنین با توجه به افزایش شکات پرونده مبالغ کلاهبرداری را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده و در حال برسی هستند.

خورشاد با بیان اینکه از اعضای این باند ۷ نفره، ۳۰۰ عدد کارت بانکی خام کشف شد، افزود: متهمان با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

وی از شهروندان خواست تا هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمزهای بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنند؛ فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان را در اختیار خریدار قرار دهد.

رئیس پلیس فتا مازندران، خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

آخرین اخبار «حوادث مازندران» را در صفحه حوادث مازندران و حوادث ساری حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر