زمان مطالعه: 4 دقیقه

زخمی شدن مامور یگان حفاظت لردگان در درگیری با قاچاقچیان چوب

جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: مامور یگان حفاظت شهرستان لردگان در هنگام ایست و بازرسی خودروهای حامل محمولات غیرمجاز جنگلی توسط قاچاقچیان مصدوم و زخمی شد.
11 دی 1401
شناسه : 93320
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/93320
405+
بالا
جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: مامور یگان حفاظت شهرستان لردگان در هنگام ایست و بازرسی خودروهای حامل محمولات غیرمجاز جنگلی توسط قاچاقچیان مصدوم و زخمی شد.

حادثه 24 -  جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: مامور یگان حفاظت شهرستان لردگان در هنگام ایست و بازرسی خودروهای حامل محمولات غیرمجاز جنگلی توسط قاچاقچیان مصدوم و زخمی شد.

 ایمان اسکندری‌نژاد افزود: در پی تشدید اقدامات حفاظتی و برخورد با قاچاقچیان محصولات غیرمجاز جنگلی در سطح استان و حسب گزارشی مبنی بر بارگیری محموله چوب قاچاق از سوی ۲ دستگاه خودروی سواری سمند و پژو، با شماره ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع در لردگان و پس از شناسایی خودروهای متخلفین و اعلام هشدار ایست، رانندگان خودروها از توقف امتناع و مامور یگان حفاظت این شهرستان را با ماشین زیر گرفتند و متواری شدند.

وی ادامه داد: مامور یگان حفاظت حادثه‌دیده برای مداوا به بیمارستان شهدا لردگان انتقال داده شد و در حال حاضر حال عمومی وی مطلوب گزارش شده است.

جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با همکاری ماموران نیروی انتظامی، قاچاقچیان شناسایی و پرونده تخلف این رانندگان تنظیم و به مراجع قضایی ارسال شد و عملیات برای دستگیری آنها ادامه دارد.

اسکندری‌نژاد از کشف یک‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم چوب و زغال بلوط قاچاق در هفته گذشته در شهرستان لردگان خبر داد و گفت: در همین راستا پنج متخلف شناسایی و پرونده‌های ارتکاب تخلف آنها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با استناد به ماده ۲۵ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر اینکه هرگونه حمل، عرضه، خرید، فروش، نگهداری، اقدام برای خروج و یا خارج کردن چوب، هیزم یا زغال حاصل از درختان جنگلی به طور مطلق و ارتکاب این اعمال در مورد سایر محصولات و فراورده‌ها یا مصنوعات منابع طبیعی اعم از جانوری و گیاهی به قصد تجاری، بدون تحصیل پروانه از مرجع ذصلاح ممنوع است و مرتکب علاوه‌بر ضبط کالاهای مزبور و آلات و ادوات مورد استفاده، جز در موارد مذکور در مواد (۲۵)و (۲۶) این قانون و سایر مواردی که مجازات بیشتری به موجب قوانین پیش‌بینی شده است مشمول مجازات‌ها و احکام مقرر برای قاچاق کالای مجاز مشروط می‌شود، چنانچه خرید اقلام ذکر شده بدون علم و عمد نسبت به منشأ آن صورت گرفته باشد از شمول این ماده خارج است.

اسکندری‌نژاد از مردم، گروه‌های مردم‌نهاد و همیاران طبیعت و تمام دوستداران طبیعت درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از جمله قطع درختان جنگل، احداث کوره زغال، تخریب و تصرف اراضی ملی، آتش‌سوزی، قاچاق چوب و زغال و یا هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی، موارد را به شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

گفتنی است، جنگل‌های زاگرس در چهارمحال وبختیاری در سال های اخیر با عوامل تخریب روبه بوده است و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع به شمار می‌رود.

بخشی از جنگل‌های زاگرس در چهارمحال و بختیاری قرار دارد که طی سه دهه اخیر با تخریب ۳۰ هزار هکتار از این عرصه‌ها، سطح جنکلهای زاگرس در این استان از ۳۴۰ هزار هکتار به ۳۱۵ هزار هکتار کاهش یافته است.

آخرین اخبار «حوادث چهارمحال و بختیاری» را در صفحه حوادث چهارمحال و بختیاری و حوادث شهرکرد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر