زمان مطالعه: 2 دقیقه

بردن آبروی دختر جوان توسط روان‌شناس قلابی

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری فردی که با دسترسی به عکس‌های خصوصی بانوی جوان با عنوان روان‌شناس قلابی قصد مزاحمت و اخاذی از وی را داشت، خبر داد.
10 دی 1401
شناسه : 93291
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/93291
365+
بالا
رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری فردی که با دسترسی به عکس‌های خصوصی بانوی جوان با عنوان روان‌شناس قلابی قصد مزاحمت و اخاذی از وی را داشت، خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری فردی که با دسترسی به عکس‌های خصوصی بانوی جوان با عنوان روان‌شناس قلابی قصد مزاحمت و اخاذی از وی را داشت، خبر داد.

سرهنگ سید احمد موسوی در تشریخ این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کاراین پلیس قرار گرفت.

 وی ادامه داد: شاکیه در اظهارات خود بیان داشت از طریق فضای مجازی با شخصی به ظاهر تحصیل‌کرده در حوزه روان‌شناسی آشنا و پس از مدتی چت و گفتگو پیرامون وضعیت زندگی خود، عکس‌های شخصی خود را برای او ارسال می‌کند که سرانجام با تهدید انتشار تصاویر خصوصی شاکیه، درخواست پول نقد می‌نماید.

 رئیس پلیس فتا استان زنجان اظهار داشت: طی تحقیقات فنی و بررسی‌های انجام شده متهم شناسایی و مأموران این پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل اکیپی به محل مورد نظراعزام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

 این مسئول انتظامی افزود: متهم در تحقیقات مقدماتی منکرهرگونه جرم انتسابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان این پلیس و بررسی تجهیزات رایانه‌ای، لب به سخن گشوده و به بزه ارتکابی خود معترف و در ادامه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

 سرهنگ موسوی با بیان اینکه هرگونه مزاحمت و جعل عنوان در فضای مجازی جرم محسوب شده و با عاملین برابر قانون برخورد خواهد شد، تاکید کرد: شهروندان جهت مشاوره و راهنمایی در امورات مختلف به مرکز روانشناسی مجاز مراجعه کنند و به تبلیغات فضای مجازی توجه نکنند.

 رئیس پلیس فتا زنجان گفت: کاربران قبل فعالیت در فضای مجازی نسبت به افزایش سواد رسانه‌ای و فضای مجازی خود اقدام، و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا وب سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.

آخرین اخبار «حوادث زنجان» را در صفحه حوادث زنجان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر