زمان مطالعه: 1 دقیقه

کشف مجسمه بز طلایی توسط افغان های جوینده گنج در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف آثار باستانی دوره هزاره اول قبل از میلاد و دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در عملیات ماموران پاسگاه انتظامی مهروان خبر داد.
10 دی 1401
شناسه : 93281
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/93281
1666+
بالا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف آثار باستانی دوره هزاره اول قبل از میلاد و دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در عملیات ماموران پاسگاه انتظامی مهروان  خبر داد.

حادثه 24 -  فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف آثار باستانی دوره هزاره اول قبل از میلاد و دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در عملیات ماموران پاسگاه انتظامی مهروان  خبر داد.

سرهنگ قاسم عزیزی در تشریح این خبر گفت: ماموران پاسگاه انتظامی  مهروان  هنگام گشت زنی به دو تبعه غیر مجاز افغان مشکوک و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

 وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از محل فعالیت دو تبعه غیرمجاز افغان که در گارکاه بلوک زنی ساکن این محل، موفق به کشف یک عدد مجسمه  بز ، مجسمه انسان هم قرینه و یک خنجر دارای قدمت تاریخی، شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا با اشاره به دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در این عملیات، گفت: کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قدمت آثار باستانی اشیاء کشف شده را مربوط به دوره هزاره اول قبل میلاد اعلام کردند.

سرهنگ عزیزی در پایان از همکاری صمیمانه شهروندان و احساس مسئولیت آنان در قبال حفظ آثار فرهنگی و باستانی قدردانی و از مردم خواست؛ هر گونه اخبار و تحرکات مشکوک و مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

آخرین اخبار «حوادث مازندران» را در صفحه حوادث مازندران و حوادث ساری حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر