زمان مطالعه: 2 دقیقه

پایان 8 سال اسارت 14 ماهیگیر چابهاری در سومالی

14 نفر از ماهیگیران ایرانی که توسط الشباب زندانی بودند آزاد شده و از سومالی وارد چابهار شدند.
05 دی 1401
شناسه : 93164
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/93164
320+
بالا
14 نفر از ماهیگیران ایرانی که توسط الشباب زندانی بودند آزاد شده و از سومالی وارد چابهار شدند.

حادثه 24 -  14 نفر از ماهیگیران ایرانی که توسط الشباب زندانی بودند آزاد شده و از سومالی وارد چابهار شدند.

این 14صیادکه 8سال پیش در آبهای بین المللی ودر نزدیک کشورسومالی توسط‌گروه تروریستی ‌الشباب به اسارت گرفته شده بودن امروز با استقبال گرم مردم ،مسولین‌به آغوش خانواده هایشان، کنارک و چابهار،باز‌گشتند.

عبدالقفور حوت فرماندار کنارک در مراسم استقیال از این صیادان گفت: در همان روزهای ابتدایی یعنی 8سال پیش بمحض‌اطلاع از اسارت صیادان سیستان و بلوچستان، در کشور‌سومالی، رایزانی هایی از طریق استانداری سیستان وبلوچستان،‌وزارتخارجه، سفرا، و دستگاه های امنیتی برای آزادی صیادان آغاز شد .

وی افزود این تلاش ها پس از 8سال و9ماه این رایزنی ها به نتیجه رسید‌.

عطاالله رئیسی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان‌ هم گفت: این 14صیاد که در اسارت گروه تروریستی الشباب بودند، برای صید در فرا ساحل مجوز صید داشتند و از لحاظ قانونی برای تردد در آبهای آزاد مشکل تردد نداشتند.

وی گفت: صیادانی که در بند گروه تروریستی الشباب بودند، 17نفر شامل ناخدا و‌جاشو بودند، که متاسفانه 3نفر از این 17نفر در زمان اسارت جان خودشان را از دست دادند.

مدیرکل شیلات سیستان و‌بلوچستان افزود: این صیادان درحالی به اسارت این‌گروه تروریستی در آمدند، که بخاطر خرابی موتور لنج، از کشور سومالی تقاضای کمک داشتند، که بجای کمک متاسفانه 8سال به اسارت در آمدند

به گفته حسن کرابی نماینده وزارت خارجه در منطقه آزادچابهار : این افراد که از اهالی ساکن در سواحل مکران به ویژه چابهار و کنارک هستند سال ۹۴ در آبهای بین المللی نزدیک کشور سومالی به اسارت گروه تروریستی الشباب درآمده بودند.

وی افزود: این افراد پس از مدتها رایزنی وزارت امور خارجه و نمایندگی ایران در کنیا در تعامل با مسئولان دولتی و روسای قبایل سومالی آزاد شدند.

نماینده وزارت خارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: ماهیگیران ایرانی پس از آزادی از موگادیشو پایتخت سومالی از طریق یکی از خطوط هوایی وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تهران و سپس عازم چابهار شدند.

وی افزود: اسامی ماهیگیران ایرانی آزاد شده، احمد عنبری، محمد حسین خورا، ملابخش رئیسی، کاظم کاکلی، عبدالعزیز بلوچ، سهیل بلوچ، اسماعیل بلوچ، سید طبیب علی حسینی، طاهر بنگل زهی، نصیر بنگل زهی، زبیر نیازی، جما ترابی و افشین داوودی است.

آخرین اخبار «حوادث سیستان و بلوچستان» را در صفحه حوادث سیستان و بلوچستان و حوادث زاهدان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر