زمان مطالعه: 2 دقیقه

جزئیات گروگان گیری 7 هزار دلاری در تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن گروگان جوان به آغوش خانواده‌اش خبر داد.
03 دی 1401
شناسه : 93099
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/93099
248+
بالا
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن گروگان جوان به آغوش خانواده‌اش خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن گروگان جوان به آغوش خانواده‌اش خبر داد.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی اظهار کرد: آذر امسال، مرد افغانستانی میانسالی با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی عنوان کرد چندی قبل پسرش به بهانه یافتن کار در یک کارگاه تولیدی به غرب استان تهران رفته و ناپدید شده است که در پی این موضوع، افراد ناشناس با وی تماس گرفتند و مدعی شدند پسر جوان گروگان آنهاست و در ادامه درخواست 7 هزار دلار پول نقد کرده‌اند.

 این مقام انتظامی تصریح کرد: بنابرحساسیت موضوع، تیمی زبده از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار دادند و با روش‌های علمی مخفیگاه ۲ مرد جوانی را که از خانواده گروگان در خواست پول کرده و شماره کارت در اختیار آنها قرار داده بودند شناسایی کردند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی گفت: کارآگاهان در نخستین عملیات پلیسی بلافاصله ۲ مرد جوان را بازداشت کردند و در تحقیقات ابتدایی متوجه شدند کارت بانکی آنها برای دریافت پول واسطه بوده و پسر جوان گروگان ۴ مرد و یک زن در خانه‌ای در غرب استان تهران است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی در کوتاه‌ترین زمان ممکن راهی مخفیگاه متهمان در غرب استان تهران شدند و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند. همچنین پسر جوان در بررسی‌ها شناسایی و به خانواده‌اش تحویل داده شد.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفتند و در بازجویی‌های ابتدایی به جرم آدم‌ربایی و گروگانگیری پسر جوان و افراد دیگر اعتراف کردند همچنین در بررسی‌ها نیز مشخص شد متهمان این پرونده، جوانان اهل کشور افغانستان را با شگرد کاریابی فریب داده و به مخفیگاه خود دعوت کرده‌اند و دست به گروگانگیری در ازای دریافت 7 هزار دلار زده‌اند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی با بیان اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس آگاهی است، متذکر شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر