زمان مطالعه: 2 دقیقه

گذشت اولیای دم در جیرفت 5 نفر را از اعدام نجات داد

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ محکوم به قصاص با پیگیری و پادرمیانی شورای حل اختلاف مستقر در زندان و با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافته اند.
26 آذر 1401
شناسه : 92892
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92892
257+
بالا
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ محکوم به قصاص با پیگیری و پادرمیانی شورای حل اختلاف مستقر در زندان و با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافته اند.

 حادثه 24 -  رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ محکوم به قصاص با پیگیری و پادرمیانی شورای حل اختلاف مستقر در زندان و با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافته اند.

 اصغر ستایی مختاری در نشست کمیته صلح و سازش زندان جیرفت بیان کرد: تلاش و پیگیری های شورای حل اختلاف زندان جیرفت، با همکاری کمیته صلح و سازش اداره زندان در جلب رضایت تعداد زیادی از شکات پرونده های جرائم غیر عمد ومحکومیت مالی به ثمر نشست.

این مقام قضایی اظهار کرد: در این  نشست تعداد ۱۳ نفر از شکات و زندانیان جرایم مالی جیرفت دور یک میز نشستند و ۸ پرونده از این ۱۳ پرونده به صلح  و سازش ختم و زندانیان این پرونده ها آزاد شدند.

وی گفت: میزان رد مالی که باید توسط زندانیان فوق پرداخت می شد مبلغ ۲۶ میلیارد تومان بود که  با گذشت شاکیان به مبلغ یک میلیارد و دویست و بیست میلیون تومان تقلیل پیدا کرد.

ستایی مختاری به تلاش‌های شورای حل  ویژه زندان جیرفت در پرونده‌های مهم اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون اجرای ۵ حکم قصاص با پیگیری و پادرمیانی شورای حل اختلاف مستقر در زندان و گذشت اولیای دم لغو شد.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت با تاکید بر اینکه یکی از بارزترین نماد های صلح و سازش مربوط به شوراهای حل اختلاف داخل زندان است که در صورت حمایت همه جانبه می تواند موجب کاهش اطاله دادرسی،کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در داخل زندان شود، اظهار کرد: مقوله بعدی آن است که بسیاری از زندانیان به دلیل عدم رد مال جزیی در حبس به سر می برند که واحد مددکاری زندان و شورای حل اختلاف در رابطه با کسب رضایت از شکات و آزادی زندانیان می توانند فعال تر باشند.

ستایی مختاری در پایان اظهارکرد: نیمه نخست امسال با تلاش و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران ۱۵ محکوم به زندان که در آستانه ورود به زندان بودند با گذشت شاکیان آزاد شدند.

 آخرین اخبار «حوادث کرمان» را در صفحه حوادث کرمان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر