زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات قاتلی در اردبیل باعث صلح دو طایفه شد

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل، گفت: در نتیجه تلاش های به عمل آمده از سوی صلح یاران ستاد ملی صبر استان اردبیل یک فقره پرونده قصاص در روستای پرچین شهرستان گرمی به مصالحه انجامید.
21 آذر 1401
شناسه : 92769
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92769
317+
بالا
رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل، گفت: در نتیجه تلاش های به عمل آمده از سوی صلح یاران ستاد ملی صبر استان اردبیل یک فقره پرونده قصاص در روستای پرچین شهرستان گرمی به مصالحه انجامید.

حادثه 24 -  رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل، گفت: در نتیجه تلاش های به عمل آمده از سوی صلح یاران ستاد ملی صبر استان اردبیل یک فقره پرونده قصاص در روستای پرچین شهرستان گرمی به مصالحه انجامید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین علوی رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل،گفت: در نتیجه تلاش های به عمل آمده از سوی صلح یاران ستاد ملی صبر استان اردبیل یک فقره پرونده قصاص در روستای پرچین شهرستان گرمی به مصالحه انجامید.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان پیشینیه وقوع این موضوع خاطرنشان کرد: مرداد سال ۹۵ یک پرونده قصاص در روستای پرچین شهرستان گرمی در جریان نزاع دسته جمعی بین دو طایفه از اهالی روستا تشکیل شد.

وی افزود: با تلاش صلح یاران ستاد ملی صبر استان اردبیل متهم در حالی که در یک قدمی اجرای حکم قرار داشت از قصاص نجات پیدا کرد و همین سبب آشتی اهالی دو روستا شد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم اینکه این حادثه تلخ و ناگوار، بار دیگر شاهد تجلی اراده عفو و بخشودگی اولیای دم و تبلور جلوه های زیبایی از گذشت بودیم و سرانجام در نتیجه تلاش های به عمل آمده پیشنهاد مصالحه از سوی اولیای دم مورد قبول واقع شد و این افراد از حق قانونی خویش مبنی بر قصاص نفس صرف‌نظر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین علوی اظهار کرد: یقینا این گذشت، به عنوان باقیات صالحات و برگ زرینی در کارنامه اولیای دم باقی خواهد ماند.

آخرین اخبار «حوادث اردبیل» را در صفحه حوادث اردبیل حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر