زمان مطالعه: 1 دقیقه

اخاذی از متصدیان واحد‌های صنفی توسط مامور قلابی/ او را می شناسید؟

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس اطلاعات تهران گفت: با تلاش ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران، مامور قلابی که به بهانه پلمب مغازه از متصدیان واحد‌های صنفی اخاذی می‌کرد، دستگیر شد.
21 آذر 1401
شناسه : 92761
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92761
213+
بالا
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس اطلاعات تهران گفت: با تلاش ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران، مامور قلابی که به بهانه پلمب مغازه از متصدیان واحد‌های صنفی اخاذی می‌کرد، دستگیر شد.

حادثه 24 -  معاون فرهنگی اجتماعی پلیس اطلاعات تهران گفت: با تلاش ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران، مامور قلابی که به بهانه پلمب مغازه از متصدیان واحد‌های صنفی اخاذی می‌کرد، دستگیر شد.

سرگرد محمد زیدی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی مجهز به ادوات و تجهیزات پلیس با معرفی خود به عنوان مامور انتظامی و داشتن دستور پلمب مغازه ها، اقدام به سوءاستفاده از برخی واحد‌های صنفی کرده است رسیدگی به موضوع در دستور ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران قرار گرفت.

 وی افزود: در گام نخست، ماموران پلیس متوجه شدند متهم ضمن تماس تلفنی با کسبه و معرفی کردن خود با اسامی جعلی مانند سرهنگ موسوی، سرهنگ خالقی و سرهنگ نجفی، آن‌ها را در جریان پلمب واحد‌های صنفی شان قرار داده و برای جلوگیری از آن مبالغی را از متصدیان واحد‌های صنفی دریافت می‌کرده است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با توجه به گستردگی جرم و قربانی شدن تعدادی از واحد‌های صنفی و سوء استفاده از هویت و لباس انتظامی موضوع با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت پس از اقدامات پلیسی این فرد در مخفیگاهش دستگیر و برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس اطلاعات تهران با بیان اینکه متهم سابقه دار بوده و به دفعات مختلف به جرم جعل و کلاهبرداری تحمل کیفر داشته است، ابراز داشت: تاکنون کارشناسان ارزش کلاهبرداری‌های انجام شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرگرد زیدی در پایان با اشاره به اینکه حسب دستور بازپرس پرونده، تصویر متهم برای شناسایی شهروندان بدون پوشش در فضای مجازی و جراید منتشر شود، خاطر نشان کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می‌توانند برای پیگیری شکایت به معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات واقع در خیابان شریعتی خیابان سروش مراجعه کنند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر