زمان مطالعه: 1 دقیقه

اخاذی و اغفال مدیر کانال‌های همسریابی از دختران جوان

رئیس پلیس فتا کرمانشاه از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با وعده ازدواج در کانال‌های تلگرامی همسریابی، دختران جوان را اغفال و از آن‌ها اخاذی می‌کرد، خبر داد.
21 آذر 1401
شناسه : 92736
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92736
264+
بالا
رئیس پلیس فتا کرمانشاه از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با وعده ازدواج در کانال‌های تلگرامی همسریابی، دختران جوان را اغفال و از آن‌ها اخاذی می‌کرد، خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا کرمانشاه از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با وعده ازدواج در کانال‌های تلگرامی همسریابی، دختران جوان را اغفال و از آن‌ها اخاذی می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ علی کسانی در تشریح این خبر گفت: خانم جوانی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد فردی در فضای مجازی قصد اخاذی از وی را داشته و تهدید کرده تصاویر خصوصی وی را منتشر خواهد کرد.

 این مقام انتظامی بیان کرد: شاکیه در ادامه اظهاراتش عنوان داشت مدتی پیش در یکی از کانال‌های همسریابی با مردی آشنا شده و این فرد ادعا کرده که طلافروش بوده و قصد ازدواج دارد و پس از جلب اعتماد قرار حضوری گذاشته و پس از تهیه تصایر نامتعارف از وی، طلا، گوشی تلفن همراه و کارت‌بانکی شاکیه را به سرقت برده و تهدید کرده اگر شکایت کند تصاویر را منتشر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع و امکان پخش تصاویر خانم جوان، کارشناسان پلیس فتا به منظور شناسایی متهم اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در مخفی گاه خود دستگیر کردند.

 این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون هشت خانم از متهم شکایت کرده‌اند، گفت: متهم که در ابتدا منکر جرم ارتکابی بود، اما پس از مشاهده دلایل و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و به جرم ارتکابی اعتراف کرد و ضمن ابراز ندامت هدف خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.

 سرهنگ علی عباسی کسانی هشدار داد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین همسریابی در فضای مجازی قرار نگریند، زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده که درنهایت منجر به اخاذی و یا کلاهبرداری از کاربران می‌شود.

 رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: در صورت برخورد با افرادی که قصد اخاذی از شما را دارند، از واریز وجه خودداری و موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

آخرین اخبار «حوادث کرمانشاه» را در صفحه حوادث کرمانشاه حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر