زمان مطالعه: 2 دقیقه

زندان، عاقبت مزاحمت برای 300 زن خوزستانی با سیم کارت سرقتی

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی برای چندین نفر با سیم کارت سرقتی خبر داد.
21 آذر 1401
شناسه : 92731
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92731
258+
بالا
رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی برای چندین نفر با سیم کارت سرقتی خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی برای چندین نفر با سیم کارت سرقتی خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی درتشریح این خبر گفت: فردی از پرسنل یکی از بیمارستان‌های دولتی در اهواز ضمن در دست داشتن مرجوعه قضایی اظهار کرد شخصی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی مختلف، با سیمکارت بنام اینجانبه اقدام به مزاحمت تلفنی و مجازی برای همکارانم می‌کند که موجب سلب آسایش من و همکارانم شده است لذا پرونده مربوطه تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 وی افزود: پس از بررسی مستندات و اقدامات تخصصی واطلاعاتی صورت گرفته توسط افسران پلیس فتا عامل ایجاد مزاحمت در فضای مجازی مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی‌های قضایی صورت گرفته به اداره پلیس فتا احضار گردید.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: متهم که خود یکی از پرسنل همان بیمارستان بود، ابتدا منکر موضوع پرونده شد، اما پس از بازجویی‌های فنی انجام شده و مواجهه با مستندات‏ پلیس فتا ضمن اعتراف به پیدا کردن اصل سیمکارت شاکیه و سؤاستفاده از آن با فعالیت در فضای مجازی، به ایجاد مزاحمت از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف برای ۳۰۰ نفر از شهروندان مؤنثه اعتراف نموده است.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی ، ضمن توصیه به رعایت اخلاق در فضای سایبری و به خصوص شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: کاربران در فضای سایبری باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی، شک، انتقام جویی، سرگرمی و... برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که گفته شد مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

وی ضمن اشاره به معرفی متهم به دادسرا گفت‏: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت کنند.

آخرین اخبار «حوادث خوزستان» را در صفحه حوادث خوزستان و حوادث اهواز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

 

ارسال نظر