زمان مطالعه: 2 دقیقه

زن زنجانی ناجی بیماران نیازمند شد

بانوی زنجانی با اهدای سه عضو به بیماران نیازمند، دوازدهمین ایثار ماندگار استان را به ثبت رساند.
20 آذر 1401
شناسه : 92688
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92688
244+
بالا
بانوی زنجانی با اهدای سه عضو به بیماران نیازمند، دوازدهمین ایثار ماندگار استان را به ثبت رساند.

حادثه 24 -  بانوی زنجانی با اهدای سه عضو به بیماران نیازمند، دوازدهمین ایثار ماندگار استان را به ثبت رساند.

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: بانوی زنجانی با اهدای سه عضو به بیماران نیازمند، دوازدهمین ایثار ماندگار استان را به ثبت رساند.اهداء عضو بانوی زنجانی به بیماران نیازمند

اماموردی افزود: مرحوم اعظم قاسمی سنبل آبادی ۴۵ ساله ساکن شهرستان سلطانیه به دلیل سکته مغزی به بیمارستان، ولی عصر (عج) شهر زنجان انتقال یافته بود که به رغم تلاش و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان دچار مرگ مغزی شد.

 وی افزود : متاسفانه به دلیل وخامت وضعیت بیمار، تلاش پزشکان و نیرو‌های تلاشگر بیمارستان برای نجات جان وی موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی، کار‌های لازم برای کسب رضایت از خانواده او صورت گرفت.

این مسؤول ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده، پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم معالج، بیمار برای اهدای اندام به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت کلیه‌ها و کبد او اهدا شد و سه هموطن از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲، شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: طبق برآورد‌های انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

وی از کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان و واحد آی سی یو بیمارستان‌های این استان در امر فرآیند اهدای عضو قدردانی کرد.

آخرین اخبار «حوادث زنجان» را در صفحه حوادث زنجان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر