زمان مطالعه: 2 دقیقه

کلاهبرداری از طریق انتشار آگاهی در فضای مجازی با ترفند دریافت بیعانه

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری از شهروندان از طریق انتشار آگهی در فضای مجازی کرده‌ بود، خبرداد.
19 آذر 1401
شناسه : 92658
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92658
287+
بالا
رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری از شهروندان از طریق انتشار آگهی در فضای مجازی کرده‌ بود، خبرداد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از دستگیری فردی که اقدام به کلاهبرداری از شهروندان از طریق انتشار آگهی در فضای مجازی کرده‌ بود، خبرداد.

 سرهنگ سید نظام موسوی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که در سایتی اقدام به خرید یک عدد تلویزیون کرده و بعد از واریز مبلغی به عنوان بیعانه، متهم گوشی خود را خاموش کرده و دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده است.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران ادامه داد: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی انجام شده از سوی ماموران مشخص شد که فرد کلاهبردار با استفاده از حساب یکی از نزدیکان خود اقدام به درج آگهی در سایت کرده و بعد از تماس شهروندان با او برای خرید کالا، درخواست بیعانه برای نگه داشتن کالا کرده و بعد از گرفتن پول گوشی خود را خاموش کرده است.

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم را مورد شناسایی قرار داده و پس از اخذ مجوزهای قضایی در عملیاتی غافلگیرانه این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. متهم دستگیر شده در جریان بازجویی‌های انجام شده با اعتراف به جرم خود، اعلام کرد که در سایت‌های آگهی آنلاین در پوشش فروش لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری کرده است.

موسوی با بیان اینکه شهروندان نباید فریب این گونه آگهی ها را بخورند ، خاطرنشان کرد: عموم مردم برای خرید های اینترنتی باید از سایت های معتبر اینترنتی های دارای نماد الکترونیکی خرید کرده و از پرداخت بیعانه نیز خودداری کنند.

به گفته رئیس پلیس فتای غرب استان تهران، متهم دستگیر شده به همراه پرونده تشکیل شده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد و تحقیقات ماموران پلیس فتا برای شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی و کشف و دیگر جرائم ادامه دارد.

 آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر