زمان مطالعه: 5 دقیقه

ناگفته های رتبه بندی معلمان به روایت رئیس جمهور

رئیس جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مأموریت شورا را هدایت فرهنگی عنوان کردند و این باید اتفاق بیفتد، تصریح کرد: در ماجرای رتبه‌بندی معلمان فقط مباحث اقتصادی و حقوق مد نظر ما نبود، بلکه هدف ما حفظ شأن معلمان بود تا بتوانند نسل خوبی تربیت کنند.
19 آذر 1401
شناسه : 92648
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92648
755+
بالا
رئیس جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مأموریت شورا را هدایت فرهنگی عنوان کردند و این باید اتفاق بیفتد، تصریح کرد: در ماجرای رتبه‌بندی معلمان فقط مباحث اقتصادی و حقوق مد نظر ما نبود، بلکه هدف ما حفظ شأن معلمان بود تا بتوانند نسل خوبی تربیت کنند.

حادثه 24 -  رئیس جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مأموریت شورا را هدایت فرهنگی عنوان کردند و این باید اتفاق بیفتد، تصریح کرد: در ماجرای رتبه‌بندی معلمان فقط مباحث اقتصادی و حقوق مد نظر ما نبود، بلکه هدف ما حفظ شأن معلمان بود تا بتوانند نسل خوبی تربیت کنند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در همایش گام دوم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در مسیر تحول که به‌مناسبت سی و هشتمین سالروز تشکیل این شورا برگزار شد، طی سخنانی ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: برای تحول لازم است نگاهی به آن‌چه تاکنون در این شورا عمل شده و نگاهی به وضع موجود و هم‌چنین وضع مطلوب داشته باشیم و فاصله بین وضع موجود و مطلوب را کاهش دهیم.

وی افزود: باید اسناد بالادستی مد نظر قرار بگیرد تا بتوان دید که شورا چقدر به تکالیف خود عمل کرده است و باید اهداف امام و رهبری درباره این شورا در نظر گرفته شود.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: باید شورا بتواند به‌نام خودش که «شورای‌عالی انقلاب فرهنگی» است عمل کند و هر یک از این کلمات در عنوان آن، معنای خاصی دارد و اعضا موظفه به حفظ و ارتقای فرهنگ انقلاب اسلامی هستند. باید نگاه، اندیشه و انگیزه تحولی وجود داشته باشد و در غیر این‌صورت، تحول رخ نخواهد داد.

رئیسی گفت: فرایندها باید توسط نخبگان و عالمان بررسی شود و باید دید این فرایندها با کار تحولی همسازی دارد یا نه؛ هم‌چنین بخش‌های مختلفی که متکفّل علم و فرهنگ در جامعه هستند بازنگاهی نسبت به ساختارهای خود باشند. اخیرا رهبری معظم انقلاب اسلامی بر بالاتر از بحث سازمان‌ها و دستگاه‌ها تأکید کردند که البته آن‌هم ضروری است و باید مشخص شود موازی‌کاری‌ها کجاست. ما افزایش بهره‌وری را در کنار سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و علم، بسیار ضروری می‌دانیم.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش بهره‌وری در کشور خاطر نشان کرد: عدالت یک امر محدود نیست، در فرهنگ اسلامی هیچ مفهومی به فراگیری این مفهوم نداریم و بسیار گسترده است. باید عدالت در همه حوزه‌ها در نظر گرفته شود؛ چرا بخش پرورش در حوزه آموزش ما تعطیل شد؟ این زنگ خطر است و چرا فقط به آموزش و حفظ کردن فرمول‌ها پرداخته شد؟

رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار و گفت‌وگوی 4 ساعته خود با دانش‌آموزان سمپاد در روز 13 آبان افزود: دانش‌آموزان گفتند آموزش مباحث علمی خوب است اما چرا مباحث سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جایی ندارد؟ می‌گفتند چرا سخنان ما شنیده نمی‌شود؟. بله درست است؛ باید با دانش‌آموزان گفت‌وگو کرد و در کنار علم‌افزایی باید بصیرت‌افزایی هم داشت تا تحلیل درستی از شرایط داشت.  وقتی که رهبر انقلاب اسلامی فریاد بصیرت برآوردند، فقط برای ماجرای سال 1388 نبود و این ضرورت همیشگی است و اکنون هم بر این نکته تأکید دارند.

رئیسی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مأموریت شورا را هدایت فرهنگی عنوان کردند و این باید اتفاق بیفتد، تصریح کرد: در ماجرای رتبه‌بندی معلمان فقط مباحث اقتصادی و حقوق مد نظر ما نبود، بلکه هدف ما حفظ شأن معلمان بود تا بتوانند نسل خوبی تربیت کنند.

وی افزود: باید به جوانان مصونیت بخشید تا در مقابل این هجوم‌ها محفوظ بمانند و جوانان و مردم اعتقادات و داشته‌های خود را حفظ کنند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: واژه «بازنشستگی» و «فارغ‌التحصیل» باید مورد بازنگری قرار بگیرد و خود این کلمه و لفظ، معنای خود را دارد و موجب سکون شده و باعث توقف افراد می‌شود.

رئیسی گفت: فرهنگ کار و تلاش باید تسری یابد؛ نباید تمامی کسانی که دانش‌آموخته می‌شوند نباید فقط دنبال میز مدیریتی باشند بلکه مقوله تولید هم مد نظر باشد.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر