زمان مطالعه: 2 دقیقه

طرح رتبه بندی به مدارس رسید/ جزئیات تازه رتبه بندی به روایت رئیس پژوهشگاه آموزش و پرورش

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از طراحی الگوی «مدرسه تراز سندتحول بنیادین» خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد کار ما در دوره ابتدایی انجام شده و تا پایان آذرماه نهایی می‌شود. در این سند مدرسه در تراز سندتحول از حیث کتاب درسی، مدیریت، معلم، والدین، فضای تربیتی و فیزیکی و هرآنچه به مدرسه برمی گردد تبیین می‌شود.
18 آذر 1401
شناسه : 92638
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92638
731+
بالا
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از طراحی الگوی «مدرسه تراز سندتحول بنیادین» خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد کار ما در دوره ابتدایی انجام شده و تا پایان آذرماه نهایی می‌شود. در این سند مدرسه در تراز سندتحول از حیث کتاب درسی، مدیریت، معلم، والدین، فضای تربیتی و فیزیکی و هرآنچه به مدرسه برمی گردد تبیین می‌شود.

حادثه 24 -  رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از طراحی الگوی «مدرسه تراز سندتحول بنیادین» خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد کار ما در دوره ابتدایی انجام شده و تا پایان آذرماه نهایی می‌شود. در این سند مدرسه در تراز سندتحول از حیث کتاب درسی، مدیریت، معلم، والدین، فضای تربیتی و فیزیکی و هرآنچه به مدرسه برمی گردد تبیین می‌شود.

علی محبی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تدوین سند راهبردی پژوهشگاه مطالعات و تلاش برای محقق کردن بُعد پژوهشی سندتحول بنیادین تا سال ۱۴۰۵ اظهار کرد: یکی از چالش‌های ما عدم توجه به پژوهش محوری در سطوح مدیریتی مدارس است. هرچند سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی چرخش از حافظه محوری به سمت شایستگی محوری را آغاز کرده اما این مهم هنوز نهایی نشده است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های پژوهشی ما، « مدرسه تراز سندتحول بنیادین» است. مسئولیت پژوهشگاه طراحی الگویی برای مدرسه در تراز سندتحول است و باید مشخص کند مدرسه در تراز سند تحول بنیادین از چه ابعاد و مولفه‌هایی برخوردار است و برای هر مولفه چه شاخص‌ها و استانداردهایی وجود دارد که بعد بتوانند بر اساس آنها رتبه‌بندی مدارس را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کار ما در دوره ابتدایی انجام شده و تا پایان آذرماه نهایی می شود گفت: بر این اساس مدرسه در تراز سندتحول از حیث کتاب درسی، مدیریت، معلم، والدین، فضای تربیتی و فیزیکی و هرآنچه به مدرسه برمی گردد تبیین می شود.

وی افزود: مطالعات بین المللی در این زمینه انجام  شده و اسناد تحولی نیز بسیار دقیق مورد ارزیابی  و تحلیل قرار گرفته و الگوی کاملی است که می‌تواند راهگشا باشد.

پیش از این نیز وزیر آموزش و پرورش از رتبه بندی مدارس خبر داده و در این باره گفته بود: باید تحول را از مدرسه شروع کنیم. اکنون به دنبال آن هستیم که الگوی رتبه‌بندی مدارس را آماده و مدارس را رتبه‌بندی کنیم. پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مرکز سنجش آموزش و پرورش مشغول کار بر روی این الگو هستند.

وی همچنین گفته بود: رتبه بندی، مدارس یکی از گام‌های تحقق  سندتحول بنیادین است که تکلیف شده و باید انجام دهیم. پژوهش‌های میدانی نیز در حال انجام است تا الگوی رتبه بندی مدارس شاخص سند احصاء شود.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

 صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر