زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات قاتلی در اسفراین پس از 14 سال

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حصول سازش قطعی در یک فقره پرونده قتل عمدی در شهرستان اسفراین خبر داد.
17 آذر 1401
شناسه : 92621
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92621
224+
بالا
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حصول سازش قطعی در یک فقره پرونده قتل عمدی در شهرستان اسفراین خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حصول سازش قطعی در یک فقره پرونده قتل عمدی در شهرستان اسفراین خبر داد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده، گفت: در نتیجه تلاش های به عمل آمده از سوی اعضاء ستاد استانی صبر و شوراهای حل اختلاف و مقامات قضایی، یک فقره پرونده قتل عمدی در شهرستان اسفراین به مصالحه انجامید.

مقام عالی قضائی استان با بیان پیشینیه وقوع این قتل خاطرنشان کرد: حدود ۱۴ سال پیش فردی، یک جوان اسفراینی را به قتل رسانده بود که پرونده مربوطه پس از طی تشریفات قانونی منتهی به صدور حکم قطعی قصاص نفس شد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم اینکه این حادثه تلخ و ناگوار، بار دیگر شاهد تجلی اراده عفو و بخشودگی خانواده مقتول و تبلور جلوه های زیبایی از گذشت بودیم و سرانجام در نتیجه تلاش های به عمل آمده  پیشنهاد  مصالحه  از سوی اولیاء دوم مقتول مورد قبول واقع شد  و این افراد از حق قانونی خویش مبنی بر قصاص نفس قاتل صرف‌نظر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده اظهار کرد: یقینا این گذشت، به عنوان باقیات صالحات و برگ زرینی در کارنامه خانواده مقتول باقی خواهد ماند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به جایگاه ممتاز کشوری شوراهای حل اختلاف خراسان شمالی در راستای اشاعه فرهنگ صلح و سازش، تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف خراسان شمالی هر ساله تعدادی از پرونده های مهم از جمله موارد قتل عمدی را به مصالحه ختم می کنند و این عملکرد، واقعا در خورتحسین و شایسته قدردانی است.

آخرین اخبار «حوادث خراسان شمالی» را در صفحه حوادث خراسان شمالی و حوادث بجنورد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر