زمان مطالعه: 2 دقیقه

قربانی شدن 4 ایلامی بر اثر گازگرفتگی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: از ابتدای آذر ماه تا کنون چهار نفر از شهروندان ایلامی به علت گاز گرفتگی جان خود را از دست داده اند.
15 آذر 1401
شناسه : 92573
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92573
244+
بالا
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: از ابتدای آذر ماه تا کنون چهار نفر از شهروندان ایلامی به علت گاز گرفتگی جان خود را از دست داده اند.

حادثه 24 -  مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: از ابتدای آذر ماه تا کنون چهار نفر از شهروندان ایلامی به علت گاز گرفتگی جان خود را از دست داده اند.

نصرت اله لطفی با اشاره به ضرورت رعایت موارد ایمنی در مورد سیستم های مرگ خاموش چهار نفر در ایلام بر اثر استنشاق گازگرمایشی منازل ،اظهار کرد:طی روز‌های اخیر ۲ آقا و ۲ خانم به علت انتشار گاز منواکسیدکربن جان دچار خفگی شده و جان خود را از دست دادند.

 وی افزود: این افراد به علت عدم تهویه هوا و نفص فنی در سیسم لوله کشی بخاری‌های خود با توجه به نشت گاز منواکسیدکربن فوت کرده اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام یادآور شد: چک کردن سیستم لوله کشی هنگام راه اندازی سیستم‌های گرمایشی و استفاده از کلاهک H مانند ضروری است و لوله‌های فلزی برای سیستم‌های گرمایشی بهتر از لوله‌های فنری هستند.

لطفی تاکید کرد: بخاری، شومینه، پکیج آبگرمکن و هود‌ها باید هرکدام دارای سیستم‌های لوله کشی مجازا باشند و استفاده از سیستم‌های لوله کشی مشترک برای وسایل خطرناک و حادثه آفرین است.

وی ادامه داد: باید لوله سیستم‌های گرمایشی داغ و شعله آن نیز آبی باشد و سرد بودن لوله و زردی شعله نشان دهنده عدم وجود اکسیژن کافی در آن فضا است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام افزود: در مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌ها نباید لوله کشی سیستم‌های گرمایشی برای تمام واحد‌ها مشترک باشد، بلکه باید در هر واحد مسکونی به تعداد جانمایی سیستم‌های گرمایشی، لوله‌های مجزا تعبیه شود.

لطفی یادآور شد: برخی بخاری‌های بدون دودکش دارای سنسور هشدار اکسیژن (ODS) برای منازل مناسب نیستند و به هیچ وجه توصیه نمی‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام تاکید کرد: باتوجه به فصل سرما برای جلوگیری از بروز حوادثی نظیر گازگرفتگی شهروندان باید این نکات ایمنی را رعایت کنند.

 آخرین اخبار «حوادث ایلام» را در صفحه حوادث ایلام حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر