زمان مطالعه: 5 دقیقه

ناگفته های اعدام 4نفر از عوامل موساد/ آنها یک عضو سپاه را در تهران ربوده بودند

4نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار که از سوی سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی برای همکاری اطلاعاتی و آدم‌ربایی اجیر شده بودند با قطعی‌شدن حکم اعدام‌شان صبح دیروز به دار مجازات آویخته شدند.
14 آذر 1401
شناسه : 92503
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92503
435+
بالا
4نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار که از سوی سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی برای همکاری اطلاعاتی و آدم‌ربایی اجیر شده بودند با قطعی‌شدن حکم اعدام‌شان صبح دیروز به دار مجازات آویخته شدند.

حادثه 24 -  4نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار که از سوی سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی برای همکاری اطلاعاتی و آدم‌ربایی اجیر شده بودند با قطعی‌شدن حکم اعدام‌شان صبح دیروز به دار مجازات آویخته شدند.

اوایل امسال برخی شبکه‌های معاند مدعی شدند که افسران سازمان جاسوسی اسرائیل در ایران موفق به بازداشت و بازجویی یک نیروی جهادی وابسته به سپاه شده‌اند. تصاویری از این فرد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که او به کارهایی که در حوزه فعالیتش نبود اعتراف می‌کرد. هنوز صحت و سقم این فیلم به درستی مشخص نشده بود تا اینکه کمی بعد و در خرداد ماه امسال روابط‌عمومی کل سپاه، از دستگیری شبکه‌ا‌ی از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات خبر داد. شواهد نشان می‌داد دستگیرشدگان همان عوامل پشت پرده تهیه فیلم اعتراف هستند.

دستگیرشدگان چه کسانی بودند؟

براساس محتویات این پرونده امنیتی، متهمان از اراذل و اوباش سابقه‌دار بودند و می‌دانستند که سفارش کارهای‌شان را از افرادی در خارج از کشور دریافت کرده و در قبال اقدامات ضد‌امنیتی که انجام می‌دادند ارز دیجیتال دریافت می‌کردند. آنها در قالب ۲ تیم عملیاتی به سرتیمی حسین اردوخان‌زاده معروف به زکریا و میلاد اشرفی با افسر موساد ارتباط داشتند و دستورات او را اجرا می‌کردند.

ارتباط سرشبکه با موساد

اما سرشبکه تیم اول که از اراذل و اوباش سابقه‌دار بود چگونه توانست با شبکه جاسوسی اسرائیل ارتباط بگیرد ؟  حسین اردوخان‌زاده به‌مدت ۳سال، از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به جرم قاچاق انسان از ترکیه به یونان، در زندان یونان به سر می‌برد و در آنجا با فردی به نام اوزان که او نیز قاچاقچی انسان بود آشنا شد. مدتی بعد اوزان به اردوخان‌زاده پیشنهاد داد که با همدستی یکدیگر کار قاچاق انسان را ادامه دهند. در این بین بود که اردوخان‌زاده با شخصی به نام آریا که به‌عنوان کاپیتان شناخته می‌شد آشنا شد. آریا به اردوخان‌زاده پیشنهاد کرد که اگر تمایل داشته باشد کار خوبی سراغ دارد که درآمد بالایی دارد. به این ترتیب اردوخان‌زاده به ایران برگشت تا اینکه شخص ناشناسی از طریق واتساپ با او تماس گرفت و خودش را سیروس معرفی کرد. او که از افسران سازمان جاسوسی اسرائیل است گفت که شماره را از آریا گرفته و شخصی به نام کارما می‌خواهد با او صحبت کند. کارما در این تماس چند جمله‌ای با اردوخان‌زاده صحبت کرد و گفت کار خوبی سراغ دارد که جزئیاتش را سیروس توضیح می‌دهد. این تماس تلفنی شروع کار اردوخان‌زاده برای موساد بود.

برای عملی‌کردن ماموریت‌هایی که سیروس به اردوخان‌زاده می‌داد، او به همکاری چند نفر دیگر نیاز داشت. او چند نفر از دوستانش را که از اراذل و اوباش سابقه‌دار بودند برای این کار استخدام کرد و سیروس نیز در چندین مرحله از طریق کیف پول دیجیتال، برای خرید اسلحه و تجهیزات مورد نیاز به‌حساب او پول واریز کرد. سیروس به آنها دستورالعمل‌های حفاظتی ارائه کرده بود که چطور به‌طور امن با او در ارتباط باشند و از دید دوربین‌های مداربسته دور بمانند. آنها در چندین ماموریت که با دستور افسر موساد انجام می‌شد به اموال عمومی و خصوصی آسیب وارد کردند و دست به آدم‌ربایی زده و فیلم و عکس اقدامات‌شان را برای موساد ارسال و دستمزد‌شان را دریافت کردند. یکی از اقدامات این شبکه اراذل و اوباش تحت نظر موساد، ربودن یکی از نیروهای جهادی مرتبط با سپاه پاسداران بود. آنها او را به مکان خلوتی منتقل کرده و در آنجا با ضرب و شتم و شکنجه وی را وادار به اعترافات ساختگی مقابل دوربین کردند و کمی بعد شبکه‌های معاند با پخش این فیلم مدعی شدند که مأموران موساد در ایران یک پاسدار را ربوده و از او بازجویی کرده‌اند.

دومین شبکه

افسر سازمان جاسوسی اسرائیل علاوه بر این شبکه از اراذل و اوباش تیم دیگری را نیز اجیر کرده بودند. سرشبکه تیم دوم میلاد اشرفی نام داشت که از طریق اینستاگرام با فردی به نام آزیتا آشنا شده بود. با گذشت مدتی از این آشنایی اینستاگرامی آزیتا، میلاد را به سیروس که این بار خودش را سیاوش معرفی کرده بود مرتبط کرد. سیاوش ابتدا از میلاد خواست که اقداماتی مثل شعارنویسی و آتش‌زدن لاستیک انجام دهد و در ادامه ماموریت‌های مهم‌تری به او داد و خواست تا چند نفر را که به آنها اطمینان دارد به گروه اضافه کند. اعضای این شبکه که آنها نیز همگی از اراذل و اوباش سابقه‌دار بودند در قبال عملی‌کردن نقشه‌های افسر موساد از او دستمزد دریافت می‌کردند.

آخر خط

با ادامه بازجویی از نفرات دستگیر شده، اطلاعات تازه‌تری از فعالیت‌های آنها و نقشه‌های سازمان جاسوسی اسرائیل در ایران برملا شد و درنهایت 4نفر از آنها به نام‌های حسین اردوخان‌زاده، شاهین ایمانی محمودآباد، میلاد اشرفی آتباتان و منوچهر شهبندی بجندی به جرم همکاری اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی و آدم ربایی به اعدام محکوم شدند. همچنین 3 متهم دیگر نیز به اتهام ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، معاونت در آدم ربایی و نگهداری سلاح به ۵ تا ۱۰سال حبس محکوم شدند. این رأی مدتی بعد با اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور فرستاده شد که درنهایت شعبه نهم دیوان رأی دادگاه را تأیید کردند. در این شرایط صبح دیروز متهمان ردیف یک تا 4اعدام و پرونده زندگی‌شان برای همیشه بسته شد.

آخرین اخبار «حقوقی و قضایی» را در صفحه حقوقی و قضایی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر