زمان مطالعه: 1 دقیقه

دفن بدون مجوز جسد حلق آویز شده / بازپرس جنایی دستور نبش قبر می‌دهد؟

وقتی جسد حلق‌آویز شده مرد مسن در خانه پیدا شد، خانواده‌اش او را بدون مجوز پزشکی قانونی و بازپرس جنایی دفن کردند اما این کار، حالا آنها را به دردسر بزرگی انداخته است.
10 آذر 1401
شناسه : 92371
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92371
369+
بالا
وقتی جسد حلق‌آویز شده مرد مسن در خانه پیدا شد، خانواده‌اش او را بدون مجوز پزشکی قانونی و بازپرس جنایی دفن کردند اما این کار، حالا آنها را به دردسر بزرگی انداخته است.

حادثه 24 -  وقتی جسد حلق‌آویز شده مرد مسن در خانه پیدا شد، خانواده‌اش او را بدون مجوز پزشکی قانونی و بازپرس جنایی دفن کردند اما این کار، حالا آنها را به دردسر بزرگی انداخته است.

مدتی قبل به قاضی محمد وهابی بازپرس جنایی تهران خبر رسید که جسد حلق‌آویز شده مرد 65ساله‌ای در خانه‌اش پیدا شده است. هر چند ماجرا در ظاهر خودکشی به‌نظر می‌رسید اما قاضی دستور انتقال جسد را به پزشکی قانونی صادر کرد تا علت اصلی مرگ مشخص شود. وی همچنین خانواده متوفی را هم احضار کرد تا درباره این حادثه از آنها تحقیق کند اما با گذشت  مدت‌ها از ماجرا نه کسی مراجعه کرد و نه نظریه پزشکی قانونی درباره علت مرگ متوفی به دادسرا فرستاده شد. با گذشت زمان، وقتی بازپرس جنایی تهران متوجه شد که این پرونده همچنان راکد مانده، مشکوک شد و با پزشکی قانونی تماس گرفت. او درباره نتیجه آزمایش‌های متخصصان درباره مرگ مرد مسن پرسید اما در کمال تعجب متوجه شد که هیچ جسدی به پزشکی قانونی فرستاده نشده است. در چنین شرایطی، گروهی از کارآگاهان جنایی به دستور بازپرس تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند که بعد از فوت مرد مسن، ‌خانواده وی با در دست داشتن جواز دفن که از سوی پزشک عمومی صادر شده بود، جسد را دفن کرده‌اند. سوالی که ذهن بازپرس جنایی را به‌خود مشغول کرد،این بود که چرا خانواده متوفی قبل از انتقال جسد به پزشکی قانونی و با در دست داشتن جواز دفن از سوی پزشک عمومی اقدام به دفن مرد میانسال کرده‌اند. در ادامه از کلانتری محل استعلام شد و افسر پرونده گفت که روز حادثه به خانه متوفی اعلام شده که جسد به پزشکی قانونی منتقل شود اما آنها بدون هماهنگی با کلانتری، جواز دفن گرفته و جسد را به خاک سپرده‌اند. در ادامه و برای کشف حقیقت، خانواده متوفی به دادسرا احضار شدند و یکی از بستگان وی با حضور در دادسرا گفت: محمد(متوفی) مدتی بود که دچار بیماری افسردگی شده و مدام از مرگ و خودکشی صحبت می‌کرد. روز حادثه وقتی در خانه تنها بود خودش را حلق‌آویز کرد و وقتی  به خانه برگشتیم، با دیدن این صحنه به سرعت طناب را باز کردیم اما او نفس نمی‌کشید. ما می‌ترسیدم اگر فامیل و بستگانمان بفهمند که او خودکشی کرده، آبرویمان برود. از یکی از آشنایانمان که پزشک بود کمک گرفتیم و او جواز دفن صادر کرد و به همه گفتیم که او سکته کرده تا کسی متوجه ماجرای خودکشی نشود و نمی‌دانستیم این مساله برایمان دردسرساز می‌شود. با این اظهارات، به دستور  بازپرس جنایی پزشک عمومی که جواز دفن صادر کرده بود برای تحقیقات به دادسرا احضار شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر