زمان مطالعه: 3 دقیقه

نجات از چوبه دار در بندرعباس/ مرد جوان ناخواسته قاتل رفیقش شد

مرد جوانی در بندرعباس که ناخواسته، با شلیک گلوله دوست خود را به قتل رسانده بود پس از ۷ سال از قصاص نجات یافت.
29 آبان 1401
شناسه : 92007
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/92007
327+
بالا
مرد جوانی در بندرعباس که ناخواسته، با شلیک گلوله دوست خود را به قتل رسانده بود پس از ۷ سال از قصاص نجات  یافت.

حادثه 24 -  مرد جوانی در بندرعباس که ناخواسته، با شلیک گلوله دوست خود را به قتل رسانده بود پس از ۷ سال از قصاص نجات  یافت. این مرد 31 ساله به نام مسلم که  در زمان کشمکش با فرد دیگری به نام رضا  که می‌خواست تفنگ را از او بگیرد،ناگهان دستش روی ماشه  رفت و گلوله‌ای  به سمت قلب راننده خودرو شلیک شد . راننده  34 ساله به نام علی در دم جان سپرد و مسلم به‌عنوان قاتل دوستش راهی زندان و محکوم‌به قصاص شد.

شلیک مرگبار

در شب یکی از روزهای زمستان  سال 1394، مسلم به همراه علی برای گرفتن طلب خود به سمت رضا رفتند. این مرد بدهکار در مکان تعیین‌شده حضور یافت و در صندلی عقب خودروی پژو آن‌ها نشست. هنوز  مسافتی نگذشته بودند که او چشمش به تفنگ کلاشینکف در کنار مسلم  افتاد و دریافت که می‌خواهند با تهدید و زور خواسته خود را اجرا کنند. بلافاصله خواست درب خودرو  را باز کند و به  بیرون بپرد ولی درب ماشین قفل بود. مسلم که صندلی جلو کنار راننده نشسته بود تا  تقلای رضا را دید تفنگ را به سمت او نشانه گرفت و با صدای بلند فریاد زد :»ساکت  بنشین». رضا سر تفنگ را گرفت به سمت خود کشید، این درگیری ادامه یافت تا اینکه  دست مسلم بر روی ماشه قرار گرفت لوله تفنگ که قسمت راننده بود شلیک شد.

   در شوکه ماجرا

فشنگ در قلب علی فرو رفت و در همان لحظه جان سپرد، مسلم مات و مبهوت به علی و رضا نگاه می‌کرد و می‌گفت» قصد کشتن هیچ‌کسی را نداشتم ....». دقایقی گذشت و پلیس وارد صحنه شد و دو سرنشین خودرو را دستگیر کرد.در دادگاه، مسلم با تقاضای اولیای دم به قصاص محکوم شد. درحالی‌که شمارش معکوس برای قصاص آغازشده بود، اعضا شورای حل اختلاف زندان بندرعباس برای رضایت گیری وارد میدان شدند.

  تلاش اعضا شورای حل اختلاف زندان

کاظم شاهرخ نیا، از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس گفت: مقتول دارای 3 فرزند بود  و در طی این چند سال برای صلح و سازش این پرونده تلاش زیادی شده است  و به همت الهام پور دهقان  فراشاه معاون دادستان  بندرعباس موفق شدیم رضایت اولیا دم را کسب کنیم و جوانی که به اتهام قتل دوستش در زندان بود از زندان رهایی یافت.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان بابیان اینکه این زندانی به جرم قتل عمد منتظر اجرای حکم قصاص بود که درنتیجه پیگیری معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، خوشبختانه اولیای دم پس از 7سال با استناد به عفو و رأفت اسلامی، رضایت خود را اعلام کردند و به این زندانی، حیاتی دوباره بخشیدند. مجتبی قهرمانی همچنین از اقدام خداپسندانه اولیا دم این پرونده که باگذشت و ایثار، رضایت خود را نسبت به این زندانی اعلام نمودند، قدردانی کرد.وی اظهار داشت: خوشبختانه در پرتو تدابیر حکیمانه ریاست قوه قضائیه، شوراهای حل اختلاف نقش مؤثری را در حل‌وفصل منازعات و برقراری صلح و آرامش در مناطق مختلف کشور به‌ویژه استان هرمزگان ایفا می‌کنند.قهرمانی خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان طی سال‌های اخیر دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه عملکرد به دست آورده است که بدون تردید این موفقیت‌ها مرهون تلاش‌های مسئولین، قضات و اعضا و کارکنان این مجموعه است.(اسامی سرنشینان خودرو مستعار است)

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر