زمان مطالعه: 1 دقیقه

کلاهبرداری با ترفند فروش زمین های فاقد هویت در شیروان

فرمانده انتظامی شیروان از دستگیری یک کلاهبرداربا ترفند فروش زمین های فاقد هویت به مبلغ ۲ میلیارد ریال خبر داد.
29 آبان 1401
شناسه : 91996
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/91996
264+
بالا
فرمانده انتظامی شیروان از دستگیری یک کلاهبرداربا ترفند فروش زمین های فاقد هویت به مبلغ ۲ میلیارد ریال خبر داد.

حادثه 24 -  فرمانده انتظامی شیروان از دستگیری یک کلاهبرداربا ترفند فروش زمین های فاقد هویت به مبلغ ۲ میلیارد ریال خبر داد.

به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خراسان شمالی، سرهنگ مجید یگانه پور اظهار کرد: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان شیروانی مبنی بر کلاهبرداری با چک برای خرید ملک و زمین به دایره قضایی مراجعه نمودکه بلافاصله ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ این شهرستان تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که شخصی با فروش زمین های فاقد هویت درسطح بنگاه های املاک با ترفند خاصی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می نماید لذا بلافاصله مراتب شناسایی و دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از دستگیری متهم مشخص شد که وی با روش فروش زمین های فاقد سند موفق به کلاهبرداری به مبلغ ۲ میلیارد ریال شده که آن را نیز به حساب شخصی وابستگان خود واریز کرده و هیج گونه زمینی به خریدار تحویل نداده است.

سرهنگ یگانه پور با بیان اینکه متهم در بازجویی فنی به بزه انتسابی معترف و سپس به مرجع قضایی معرفی شد خاطر نشان کرد: شهروندان قبل از انجام هر گونه معاملات ملکی از صحت اسناد و مدارک مطمئن یا از طریق اداره ثبت اسناد نسبت به ملک مورد نظر استعلام تا در دام کلاهبردارن گرفتار نشوند.

دستگیری عامل کلاهبرداری با عنوان برنده شدن در قرعه کشی عتبات

فرمانده انتظامی مانه و سملقان نیز در ادامه از دستگیری عامل کلاهبرداری تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی عتبات عالیات به ارزش پانصد میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی مهران فر اظهار کرد: در پی طرح شکایت یک شهروند مبنی بر اینکه از طریق تماس تلفنی با شگرد قرعه کشی عتبات عالیات مبلغ ۵۰ میلیون تومان از وی کلاهبرداری شده موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: شاکی پرونده در اظهارات خود عنوان کرد فرد کلاهبردار از طریق تماس تلفنی با ترفند برنده شدن در قرعه کشی عتبات عالیات با وی تماس گرفته و پس از اغفال و اخذ مبلغ پانصد میلیون ریال دیگر پاسخگو نبوده است.

سرهنگ مهران فر تصریح کرد: پس از اخذ اظهارات شاکی و با اقدامات تخصصی ماموران پلیس فتا متهم در استان های غربی کشور شناسایی طی هماهنگی قضایی حساب وی مسدود و مبلغ کلاهبرداری شده نیز به حساب شاکی عودت شد.

فرمانده انتظامی مانه و سملقان در این رابطه به شهروندان توصیه کرد: هر گونه تبلیغات تحت عناوین برنده شدن در مسابقات، عتبات عالیات، خودرو و... و درخواست مبلغی جهت تکمیل پرونده کلاهبرداری محض بوده  و ضمن عدم توجه به آن مراتب را به پلیس فتا اعلام کنند.

آخرین اخبار «حوادث خراسان شمالی» را در صفحه حوادث خراسان شمالی و حوادث بجنورد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر